کد خبر: ۵۸۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 30 March 2018
محمد دادکان با اشاره به این موضوع که فساد تنها در فوتبال وجود ندارد گفت : فساد بعد از فوتبال حالا به زمینه‌های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی نیز سرایت کرده. در فسادهای جامعه دست بالادستی‌ها هم در کار است منتظر هستند یک سیگارفروش را پیدا کنند و درازش کنند.

دادکان در ادامه دلیل عدم مبارزه با فساد در فوتبال را این‌گونه بیان می‌کند: دلیل اصلی عدم مبارزه با فساد در فوتبال این است که ، فساد در ایران دارای پشت پرده است و اگر کسی اولین مفسد را معرفی کند به‌تبع آن باید دومی و سومی را هم معرفی کند.

اهم اظهارات جنجالی محمد دادکان در گفتگو با سالنامه آرمان به شرح زیر است:

* در شرایط کنونی اغلب برادران و اعضای خانواده مسئولان به اتهام فساد در بازداشت هستند. البته بازداشت تنها به اعضای خانواده مسئولان اطلاق می‌شود وگرنه برای مردم عادی از لفظ «زندان» استفاده می‌کنند.

* امروز به دنبال این هستند که بابک زنجانی را اعدام کنند این در حالی است که هنوز مشخص نشده چه کسی این رانت‌ها و سرمایه‌ها را در اختیار بابک زنجانی قرار داده است.

* درگذشته برخی عنوان می‌کردند جوانان جامعه دین‌گریز شده‌اند این در حالی است که در شرایط کنونی علاوه بر دین‌گریزی، دین‌ستیزی هم شده‌اند. 
رسانه‌های گروهی و به‌خصوص صداوسیما به‌جای این‌که دغدغه‌های جوانان و کسانی که با وضعیت موجود مشکل‌دارند را موردبررسی قرار دهند از کسانی در برنامه‌های خود استفاده می‌کنند که نسبت به وضعیت موجود سم پات دارند.

* چرا هیچ برنامه درباره نقد و بررسی اقتصاد در طول چهل سال گذشته پخش نمی‌شود؟ چرا کسی درباره نقد و بررسی مسائل اجتماعی در چهل سال گذشته برنامه نمی‌سازد ؟

* وضعیت به شکلی شده که به کسی که قصد دارد اسامی مفسدین را افشا کند اعلام می‌کنند از لیست خود نام فلان مدیر و فلان فرد را بیرون بیاور و بعد اسامی را اعلام کن

* سخن من این است که به‌جای این‌که بابک زنجانی را اعدام کنید مدیری را دستگیر کنید که به وی رانت و قدرت داده

* انتخاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری صورت بگیرد و هیچ ربطی به سن و سال و زن و مرد ندارد

* مدیران بالادستی به‌جای این‌که بر اساس استعداد و توانایی مدیران مجموعه خود را انتخاب کنند از دوستان و نزدیکان کسانی استفاده می‌کنند که «یار غار» مدیر هستند.

* در طول تاریخ انقلاب به نظر من رئیس دولت اصلاحات توجه بیشتری به شایسته‌سالاری داشت

* ژن خوب کسانی هستند که بارانت پدر و مادر ماشین‌های میلیاردی سوار می‌شوند

* ما در مقابل فسادهایی که در طول هشت سال ریاست جمهوری این آقا ( احمدی‌نژاد ) صورت گرفت چه‌کار کردیم. ۸۰۰ میلیارد دلار پول کشور کجا رفت؟ چه کسی پاسخگو است ؟

* چرا با این‌همه ثروت خدادادی مردم ما باید در فقر زندگی کنند؟ چهل مرکز فرهنگی در کشور وجود دارد. چرا کسی از این مراکز نمی‌پرسد در طول این چهل سال چه‌کار کردید؟ آیا آمار فساد کمتر شده یا بیشتر؟ آیا آمار فحشا کمتر شده یا بیشتر ؟ آیا آمار طلاق بیشتر شده یا کمتر ؟

* چرا چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب این‌همه باهم دعوا می‌کنند؟ و الله همه این دعواها برای پول است نه مردم . اصولگراها به دنبال این هستند که چند سال قدرت را به دست بگیرند تا جیب خود و نزدیکانشان را پرکن‌اند و از طرف دیگر اصلاح‌طلبان نیز با همین هدف به دنبال قدرت هستند.

* اگر تحقیق کنید که فرزندان مسئولان کجا زندگی می‌کنند متوجه می‌شود که همگی یا در کانادا هستند و یا آمریکا و یا در بهترین کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار