مسئول طرح کشاورزی حفاظتی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی:
مسئول طرح کشاورزی حفاظتی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی کشور به زیر پوشش خاکورزی حفاظتی رفته است.
کد خبر: ۵۹۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 18 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،فرزاد زلقی روز چهارشنبه در اولین جلسه کمیته فنی کشاورزی کشور که با حضور مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی و فرزاد خوش اخلاق مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران و کارشناسان فنی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و بهره برداران بخش کشاورزی در مجموعه باغستان این سازمان برگزار ش اظهار کرد:  در اجرای این طرح کلیه  فاکتور اصلی کشاورزی حفاظتی راباید رعایت کرد.

مسئول طرح کشاورزی حفاظتی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی  با اشاره به این نکته  که تنها راه نجات بخش کشاورزی، استفاده از کشاورزی حفاظتی است  خاطر نشان کرد: کشاورزی حفاظتی تحول و انقلابی در بخش کشاورزی است بنابراین کشاورزان را باید به این مهم  تشویق و ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه از سال۸۶ شروع کشاورزی حفاظتی در کشور انجام شد و از سال ۹۳ دفتر کشاورزی حفاظتی رسماٌ کار خود را آغاز کرده است اظهار داشت: کشاورزی حفاظتی پروژه و طرح نیست بلکه تغییر رویکرد و فرهنگ کشاورزی است که با پیشرفت علم و دانش، روش سنتی کشاورزی به مدرن تبدیل می شود.

زلقی تصریح کرد: کاهش هزینه های تولید، اقتصادی شدن کشاورزی، حفظ منابع آب و خاک و رسیدن به توسعه پایدار مهمترین مولفه  و فاکتورهای کشاورزی حفاظتی است.

زلقی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه کشور؛ کشاورزی حفاظتی را بعنوان اولویت اصلی کشاورزی کشور قرار داده است که بر همین اساس مقرر شده دولت ردیف بودجه ای را به این امر تخصیص دهد و بخش کشاورزی نیز ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور را به کشاورزی حفاظتی اختصاص دهد.

وی خاطر نشان کرد: بر طبق این ردیف اعتباری، تسهیلات بانکی نیز برای کشاورزانی که قصد انجام کشاورزی حفاظتی دارند تخصیص داده خواهد شد.

مشاور وزیر و ریس ستاد معاونت زراعت  وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان قزوین بستر مستعد و مناسبی در بخش کشاورزی و همچنین اجرای طرح های کشاورزی حفاظتی دارد گفت: انتظار می رود با برنامه تعیین شده برای استانهای کشور؛ در سال جاری ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشاورزی حفاظتی اختصاص یابد.

زلقی به نقش و اهمیت کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و همچنین بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: قطعا باید از کشاورزی مرسوم و سنتی به سوی کشاورزی مدرن و حفاظتی حرکت کرد بنابراین حضور کشاورزان و بخش خصوصی در اجرای این طرح تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اجرای طرح کشاورزی حفاظتی بتوان در راستای رشد و توسعه پایدار بخش کشاورزی گامهای اساسی برداشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار