رییس مرکز بهداشت استان خوزستان در نشست خبری:
وی در رابطه با تلاقی آب شرب با فاضلاب گفت: در حوزه کیفیت آب مسئله میکروبی، کلر آب و همچنین کیفیت کلی مطرح است. 98 درصد آزمایشات میکروبی آب اهواز سالم ثبت شده ولی اینکه آیا قابل شرب است باید گفت که از نظر طعم، بو و ظاهر در اکثر موارد قابل شرب نیست.
کد خبر: ۵۹۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 18 April 2018
نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از ظهر امروز با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.
 
به گزارش "تابناک" شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در این نشست با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت امسال شعار "سلامت برای همه" را انتخاب کرده است،گفت:  این در حالی است که در کشور شعار "هفته سلامت پوشش همگانی سلامت برای همه" در همه جا نامگذاری شد.
 
وی ادامه داد: انسان سالم محور توسعه پایدار است و بدون وجود آن هیچ توسعه ای محقق نمی شود، مجموعه ای تحت عنوان معاونت اجتماعی در وزارت علوم و به تبع دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی شده که جلب همکاری بین بخشی و مشارکت های مردمی یکی از اهداف اصلی این معاونت است.
 
رییس مرکز بهداشت استان خوزستان با اعلام اینکه خطرسنجی بیماران از سال گذشته در مراکز درمان آغاز شده است، تصریح کرد: بیماری ها از سمت واگیر به غیر واگیر تبدیل شده است. در حال حاضر 80 درصد مرگ و میر در کشور به علت بیماری های غیر واگیر است که در راس آن سکته قلبی، سکته مغزی ، دیابت و فشار خون و عوارض جاده ای است؛ بیماری عمومی علت اصلی مرگ و میر در کشور نیست به همین منظور برای کنترل بیماری های غیر واگیر طرح خطر سنجی بیماران در مراکز درمان انجام می شود.
 
سلمان زاده با تاکید بر اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری های واگیر بیان داشت: مردم خوزستان چهار برابر استاندارد نمک و شکر مصرف می کنند افراد می توانند با خودمراقبتی در این زمینه کمک کنند، مردم خوزستان باید به فعالیت بدنی کافی تشویق شوند مصرف قند و نمک خود را کاهش و در عین حال مصرف خوراک فست فودی را نیز به حداقل ممکن برسانند. خوزستان 4 تا 5 برابر دیگر استان ها مصرف قند و شکر دارد.
 
وی در رابطه با تلاقی آب شرب با فاضلاب گفت: در حوزه کیفیت آب مسئله میکروبی، کلر آب و همچنین کیفیت کلی مطرح است. 98 درصد آزمایشات میکروبی آب اهواز سالم ثبت شده ولی اینکه آیا قابل شرب است باید گفت که از نظر طعم، بو و ظاهر در اکثر موارد قابل شرب نیست.
 
سلمان زاده اضافه کرد: مردم به ناچار روی می آوردند به تصفیه خانه های خانگی و یا اینکه آب شرب را از دستگاه های آب شیرین کُن و حتی ماشین هایی غیر استاندارد خریداری می کنند، متأسفانه هزینه تهیه آب شیرین کُن که وظیفه فاضلاب است را مردم خودشان پرداخت می کنند. به هیچ وجه از آب اهواز دفاع نمی کنیم ولی از نظر میکروبی مشکلی ندارد و در عین حال از لحاظ کدورت، طعم، بو و املاح وضعیت خوبی ندارد؛ شاید آبفای اهواز آب را تصفیه کند ولی کامل نیست.
 
رییس مرکز بهداشت استان خوزستان در پایان گفت: مقرر شده که 100 درصد آب اهواز از محل طرح آبرسانی غدیر تأمین شود، گفت: تصفیه خانه فرسوده، مخازن نگهداری آب مشکل دارد و یا فرسودگی شبکه توزیع آب و فاضلاب وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار