مدیرکل بنیاد مسکن یزد با اشاره به اینکه اشتغال و توسعه پایدار یکی از نکات مهم در پایداری جمعیت روستایی است گفت: بوم گردی، نقش موثری در این زمینه دارد.
کد خبر: ۵۹۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 22 April 2018

علیرضا قربانیان افزود: بنیاد مسکن در سال 96 در راستای تحقق بوم گردی، فعالیت هایی از جمله ارائه تسهیلات در سطح روستاهای هدف گردشگری انجام داد و چنانچه دیگر متقاضیان روستایی هم به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند می توانند از تسهیلات بوم گردی جهت ایجاد یک شغل پایدار استفاده نمایند.
وی همچنین از ارائه سند به خانه های روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: بحث صدور سند طی گفتگو های سال 96 در سطح استان پیگیری شده و روستاییان می توانند با مراجعه به ادارات بنیاد مسکن و تشکیل پرونده خانه های خود را سند دار کنند.
وی همچنین واگذاری زمین جهت ساخت و ساز مسکن روستایی را یکی دیگر از دغدغه های روستاییان اعلام و یادآور شد: یکی از فعالیت هایی که بنیاد مسکن در سطح استان انجام می دهد واگذاری زمین روستایی برای کسانی که در روستا زندگی می کنند است که افراد متقاضی می توانند با تشکیل پرونده، زمینی در محدوده خود روستا که در طرح هادی باشد به آنها تعلق گیرد.
این مسئول همچنین از افزایش سقف تسهیلات بنیاد مسکن از 18میلیون تومان در سال 96 به 25 میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: اعتبار سال 97 سقف تسهیلات 25 میلیون تومان و تعداد 2هزار و 500 فقره در سطح استان پرداخت خواهد شد.
قربانیان افزود: تسهیلات مقاوم سازی در سطح استان یزد تا سال 96 سقف 18 میلیون تومان پرداخت شده که سه سال ساخت و 12 سال بازپرداخت برای متقاضی در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در سال 97 با ابلاغی که به بنیاد های مسکن اعلام شد این تسهیلات با سه سال ساخت و 12 سال بازپرداخت به 25 میلیون تومان افزایش یافت که کمک خوبیست تا خانواده هایی که قصد ساخت و ساز در سطح استان دارند با آورده خودشان بتوانند ساخت و ساز کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار