رئیس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد با بيان اينکه مردم خواهان شادي و محصولات فرهنگي شاد و پرنشاط هستند، گفت: به همين منظور در ايام عيد نوروز با بيش از ۱۰۰ عنوان برنامه و در قالب ۶۰۰ اجرا سعي کرديم اين شادي و نشاط را به کوچه و خيابان‌هاي شهر بياوريم.
کد خبر: ۵۹۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳ 22 April 2018

«عباس ملازينلي» درباره عنوان برخي از برنامههاي اجرا شده گفت: جشنواره سيار نوروزي، پرفورمنس هفتسين، مسابقات مختلف ورزشي، نمايشهاي روحوضي، استقبال از عمو نوروز، نمايش خياباني ته سيگار، نمايش خياباني ايساتيس، نمايش خياباني يونسکو، ايستگاههاي سازههاي گلي، پرفورمنس آرزوها، نمايش خياباني جعبه شادي و کليد گمشده، اجراي سرود خياباني و ...  از جمله اين برنامهها بود.

دلايل موفقيت برنامههاي نوروزي

   ملازينلي با اشاره به افزايش کيفيت برنامههاي فرهنگي در ايام نوروز ۹۷ افزود: دليل اين موضوع، استقبال قابل توجه هنرمندان براي همکاري با سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد بود که در نهايت مجبور شديم از بين آن هنرمندان، بهترين کارهاي پيشنهادي را برگزينيم و در نتيجه شاهد افزايش کيفيت برنامهها به نسبت ديگر سالها بوديم.

   اين مقام مسئول درباره ديگر دلايل موفقيت برنامههاي فرهنگي هنري گفت: سعي ما بر اين بود که برنامهها در تمامي مناطق پر تردد شهر اجرا شود و در نتيجه شاهد اين بوديم که اين برنامهها توسط تعداد بيشتري از مخاطبين ديده شد.

   مديرعامل سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد با اشاره به موفقيتها در برنامههاي نوروز ۹۷ گفت: اين روند را ادامه خواهيم داد و سال ۹۷ سال ايجاد زيرساخت در زمينه فرهنگي، ورزشي و گردشگري خواهد بود.

استفاده از تجارب ديگر کشورها براي موفقيت برگزاري جشنها

   وي با اشاره به استفاده از تجربه ديگران براي برگزاري جشنها بيان کرد: کارنوال در کشورهاي اروپايي و همچنين جشن باستاني با حضور عمونوروز و عمو فيروز در ايران، ما را بر آن داشت برنامهها را، بهميان مردم ببريم. اين کار موجب شد بازديدکنندههاي جشني را که در يک مکان ثابت هزار تا ۲ هزار نفر بازديد کننده داشتند، با برگزاري در نقاط مختلف، تعدادشان را به بيش از ۱۰ هزار نفر برسانيم.

   ملازينلي با اشاره به اجراي چند برنامه ويژه گفت: برنامه ويژه اي براي سالمندان و کودکان يتيم، بيسرپرست و بدسرپرست  در محل زندگي آنها اجرا کرديم و انرژي که از ديدن شادي و نشاط آنها دريافت کرديم موجب بهبود کيفيت کارمان در ديگر عرصهها شد.

   وي درباره ديگر فعاليتهاي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد اذعان کرد: برگزاري ساعت زمين به پيشنهاد شخص شهردار يزد بود و اين مراسم شامگاه  روز چهارم فروردين در محل ميدان اميرچخماق برگزار شد و پس از آن جشن زيبايي را در همان مکان برگزار کرديم.

افتتاح گذر فرهنگي هنري مازاريها

   مدير عامل سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري يزد درباره گذر مازاريها گفت: طي توافق شهرداري با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد قرار شد گذر مازاريها به اولين گذر فرهنگ و هنر در ايران تبديل شود.

   وي درباره مزاياي اين گذر گفت: گذر مازاريها علاوه بر اينکه داراي بافت و معماري تاريخي بود در محدوده جغرافيايي بافت جديد قرار داشت که پارامتري ارزشمند بود و زيرساخت هاي توسعه آن بيشتر از ديگر مکانهاي تاريخي فراهم است.

   ملازينلي درباره کارکردهاي گذر مازاريها گفت: يکي از اين کارکردها براي پياده روي کوتاه خانواده ها است. همچنين طي تفاهم شهرداري و وزارت ارشاد، در اين گذر قرار است محصولات فرهنگي و هنري ارائه شود و مجموعه اعضاي خانه هنرمندان، محصولات خود را عرضه کنند.

   وي درباره برنامههاي توسعه اي گذر مازاريها عنوان کرد: هر کدام از صاحبان مغازه هاي گذرمازاريها که خواستند ملک خود را بفروشند، شهرداري آنرا مي خرد و براي برپايي نمايشگاه ها به تشکلهاي فرهنگي، هنري اجاره ميدهد.

   اين مقام مسئول با بيان اينکه برنامه شهرداري، افزايش اين گونه گذرها است، گفت: نظر شهردار اين است که گذر مازاريها آخرين گذر نخواهد بود و شاهد چنين گذرهايي خواهيم بود.

  اين مقام مسئول با بيان اينکه فرهنگسازي موضوعي بسيار با اهميت است، تصريح کرد: براي تأثيرگذاري بيشتر در زمينه فرهنگسازي سعي کرديم نگاهي نوگرا به مسائل فرهنگي داشته باشيم که اين موضوع حتي در بنرهاي خوش آمدگويي نيز به وضوح نمايان بود.

   ملازينلي ضمن نادرست خواندن اين تفکر که بايد اولين دغدغه شهرداري آسفالت خيابانها باشد، گفت: اگر براي جامعه فقط آسفالت و جدول خيابان ايجاد کنيم باعث تعالي و پيشرفت جامعه نميشويم ولي اگر کارهاي فرهنگي کنيم شهروندان، خود را در برابر شهر مسئول مي دانند و توسعه عمراني نيز محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار