دبیر شورای اطلاع رسانی استانداری مازندران سهم کشاورزی را در اقتصاد استان 19.3 درصد اعلام کرد و گفت: سال قبل مشارکت اقتصادی در استان افزایش یافت.
کد خبر: ۵۹۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 23 April 2018

به گزارش تابناک : احمد مظفری ظهر دوشنبه در نشست دفتر امور شهری استداری مازندران از کاهش 1.6 درصدی نرخ بیکاری مازندران در سال 96 و رشد مشارکت اقتصادی خبر داد و با تقدیر از تلاش همه شهرداران مازندران در نوروز 97 که منجر به کسب رتبه اول اقامت کشور شد، اظهار داشت: شهرداران با تحقق ابعاد حقوق شهروندی نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی و رضایتمندی مردم دارند.
وی بر تلاش همه شهرداران و مدیران برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت : همه باید تلاش کنیم تا مردم عزیز ما طعم شیرین خدمت و توسعه را در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بچشند.
مظفری بر استفاده درست و کارشناسی منابع شهرداری با اولویت بندی برای طرحهای ضروری تاکید کرد و گفت: شهرداری ها می توانند سهم بزرگی در فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی و تحقق شعار سال داشته باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان تفکیک زباله از مبدا ، توسعه فضای سبز شهری ، نظارت دقیق بر ساخت و سازها و رعایت اصول ایمنی ساختمان ، ملاقات با مردم و کارگشایی را از انتظارات جدی استاندار محترم از شهرداران اعلام کرد و گفت: شهرداری ها بیشترین نقش را در رضایتمندی مردم و ایجاد نشاط اجتماعی و پویایی و سرزندگی جامعه دارند .
وی در ادامه به جدید ترین آمار مرکز آمار ایران در مورد نرخ مشارکت اقتصادی و بیکاری اشاره کرد و گفت : بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ مشارکت اقتصادی مازندران از 41 درصد سال 95 به 41.4 درصد در سال 96 رسیده است.
مظفری افزود: همچنین نرخ بیکاری مازندران از 11.6 درصد سال 95 به 10 درصد در سال 96 رسید که موفقیت بزرگی است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران سهم کشاورزی را در اشتغال استان 19.3 درصد ، سهم صنعت را 28.5 درصد و سهم خدمات را 52.2 درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد با تقویت تولید داخلی و فرهنگ سازی برای مصرف کالای ایرانی در سال 97 شاهد کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی باشیم.
وی در پایان به سامانه ارتباط دولت و مردم (سامد) اشاره کرد و گفت : روند حضور مدیران در مرکز سامد و پاسخگویی مستقیم به مردم همچنان ادامه خواهد داشت و برای اولین بار شهرداران نیز به مجموعه مدیران برای حضور در سامد پیوستند که شهردار مرکز استان در روز یکشنبه نهم اردیبهشت از ساعت 9 تا 11 به صورت مستقیم پاسخگوی مردم خواهد بود.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار