هنرمندان و خوشنویسان استان فارس شامگاه سه شنبه همزمان با شب بیست‌ویکم ماه رمضان از شب های قدر، آیات نورانی ماندگارترین کتاب الهی را خوشنویسی کردند.
کد خبر: ۶۱۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 06 June 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:این آیین که بنا بر رسم هر ساله در همین ایام و با عنوان مشق قدر در شب قدر برگزار می‌شود، امسال با حضور حدود یکصد تن از خوشنویسان استان فارس در نگارخانه استاد چیزفهم شیراز از ابتدای شب آغاز شده است و تا سحرگاه ادامه دارد.

علاوه بر آیات قرآن کریم، احادیث و اشعاری درباره ائمه اطهار از جمله در رثای امام علی (ع) نیز توسط خوشنویسان در حال کتابت است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این آیین گفت: جایگاه شب قدر عملی است دشوار که تنها راه ‏یافتگان به آن شب عزیز می‏توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان دارند و این شب‌ها که از هزار ماه برتر است، یادآور نزول قرآن به‌منزله جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب الهی است که بر ارزش این شب‌ها افزوده است.
صابر سهرابی با بیان اینکه امسال مراسم مشق قدر به‌صورت موضوعی برگزار شده است، عنوان کرد: بداهه‌نویسی خوشنویسان امسال با محوریت آیاتی که با ربنا آغاز می‌شود، صورت گرفته است.
دبیرشورای فرهنگ عمومی استان فارس همچنین از برگزاری برنامه بداهه‌نویسی در مناسبت‌های دیگر سال نیز سخن گفت و افزود: علاوه بر شب قدر، خوشنویسان در سالروز سعدی و حافظ نیز به بداهه‌نویسی خواهند پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار