نماینده مردم آبادان در مجلس:
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب آبادان نه تنها به هیچ وجه قابل شرب نیست بلکه برای شستن صورت هم مناسب نیست چون باعث سوزش چشم ها می شود.
کد خبر: ۶۱۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 06 June 2018

غلامرضا شرفی در خصوص شوری بالای آب آشامیدنی آبادان اظهار کرد: در هشت ماه گذشته برای حل این مشکل، مذاکراتی با وزیر نیرو و مدیران آب و فاضلاب و سازمان آب و برق استان داشتیم. تا وصل شدن خط دوم طرح غدیر در تیر ماه، حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار مترمکعب به حجم ورودی آب آبادان اضافه می شود که حدود ۱۲۰ هزار مترمکعب از آب این شهرستان را تأمین می کند.

شرفی ادامه داد: همچنین یک سد خاکی پائین دست در حال احداث است که جلوی پیشروی آب دریا در رودخانه بهمنشیر را در مَدهای بزرگ گرفته و از شوری آب کاسته شود.

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ مترمکعب آب در ثانیه نیز از رودخانه کارون به بهمنشیر سرریز می شود که می تواند آب بهمنشیر را شیرین کند؛ البته آب کارون اکنون با توجه به کاهش نزولات جوی، آب باکیفیتی نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک موضوع دیگر نصب آب شیرین کُن در خرمشهر است که می تواند تا ۱۵ هزار مترمکعب آب را در حجم مصرفی به شهروندان تحویل دهد؛ مقدمات آن فراهم و استانداری و سازمان آب و برق خوزستان پیگیر هستند تا این حجم آب هم به حجم آب مصرفی اضافه شود.

شرفی یادآور شد: ۱۰ تا ۱۵ روز آینده این مشکلات را در حوزه آب داریم تا ان شاءالله شرایط بهبود پیدا کند و بتوانیم خط دوم طرح غدیر را برای آبادان و خرمشهر مورد استفاده قرار دهیم.

وی عنوان کرد: خط یک هزار انتقال آب جمشیدآباد نیز در حال پیگیری است که کمی کوتاهی در مورد آن شده ولی در حال حاضر تنها سه کیلومتر لوله گذاری از آن باقی مانده که می توانند ظرف مدت دو تا سه هفته کار را به پایان برسانند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح جمشیدآباد در دستور کار گرفته و مسئول مربوطه نسبت به آن اهتمام ویژه ای دارد تا هرچه سریعتر شوری آب را به یک سامانی برسانند که دیگر موجبات رنجش خاطر شهروندان آبادانی و خرمشهر نشود.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر میزان شوری آب در حوزه شهرستان آبادان به هفت هزار می رسد، بیان کرد: آب آبادان حتی برای شستشو، استحمام و مصارف بهداشتی هم به هیچ وجه قابل استفاده نیست؛ شوری آب در آبادان به اندازه ای است که باعث سوزش چشم ها پس از شستن صورت می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: با توجه به شرایط ذکر شده در خصوص آب آبادان باید گفت آب این شهر مشکلات بهداشتی را ایجاد کرده است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار