به مناسبت سالروز قیام تاریخی پانزده خرداد، شهادت حضرت امام علی(ع) وارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) ویژه برنامه «شبی شعری شهیدی» در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهر دهدشت برگزار شد. 
کد خبر: ۶۱۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹ 08 June 2018
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در ابتدای این ویژه برنامه اظهارداشت: ویژه برنامه شبی شعری شهیدی درادامه برنامه های فرهنگی این اداره برگزار و برنامه های متنوعی ازجمله کتابت قران کریم و خوانش شعر مناسبتی اجرا میشود. 
سیدایرج کاظمی جو بیان داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای قدردانی از فعالان قرانی و فرهنگی است به همین مناسبت از مدیران کانون های فرهنگی مساجد و فعالان موسسات قرانی تجلیل می شود. 
کاظمی جو ادامه داد: با توجه به اینکه موسسات قرآنی در سال 96 درگیر  کمبود اعتبارات مالی بودند اما بیشتر از کانون های مساجد در کهگیلویه مورد توجه قرار گرفتند. 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از حمایت امام جمعه دهدشت، فرماندار شهرستان و اعضای شورای اداری نسبت به مسایل فرهنگی قدردانی کرد. 
کاظمی جو عنوان کرد: اگر امروز توفیقاتی در سطح شهرستان و استان نصیب این اداره می شود همه به دلیل حمایت و همکاری سایر مدیران شهرستان است.امام جمعه دهدشت در این ویژه برنامه با تسلیت شهادت امام علی(ع)،رحلت امام خمینی و همچنین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: تلاش های زیادی درعرصه فرهنگ شهرستان انجام میشود که جای قدردانی دارد. 
حجت الاسلام حسینی بیان داشت: همه جامعه بر رشد و شکوفایی فرهنگی شکل گرفته است و چنانچه انسان در عرصه اقتصاد پیشرفت کند چندان سودی نخواهد برد بلکه باید در عرصه فرهنگ تلاش کنیم و در این بین کانون های مساجد نقش بسیار مهمی دارند. 
حسینی تصریح کرد: همه فعالیت ما باید بر محوریت مسجد باشد تا کارها به درستی انجام شود. 
امام جمعه دهدشت بیان کرد: بیداری برخی افراد جهالت است در حالی که امام علی(ع) بر محور قرآن و وحی به ما آموخته که حتی زمان خواب شخص مومن عبادت است. 
حسینی ادامه داد: انسانی که تفکرات الهی دارد با هر نفسی درجه ای میگیرد و لذا اگر ما فرهنگ رمضانی را گسترش دهیم به رشدتعالی میرسیم.مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنان کوتاهی اظهارکرد:امام علی(ع) انسان نمونه ای است و در وصف علی(ع) بزرگان و اندیشمندان سایر کشورها با ادیان مختلف سخن گفته اند.رضادهبانی پور بیان کرد: در مقوله اعلامیه های جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های مختلف ملل متحد مفاهیم زیادی دیده می شود اما در کنش و رفتار امام علی(ع) و در نهج البلاغه تمامی این موارد وجود دارند. 
وی افزود: در حوزه آزادی و خدشه وارد نشدن به آزادی دیگران و حوزه عدالت آنچنان پرداخته شده که نیازهای بشر امروزی را در این مباحث برآورده می نماید. 
مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی باگریزی به شرایط روز جامعه نیز ابراز داشت: مخالفان ما در سطح ابرقدرت ها و دنباله روهای آنها درحال شکل دادن تنگناهای مختلف هستند که تنها راه برون رفت از این مشکلات وحدت وهمدلی است از همین رو در بیانات و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب بر این موارد تاکید زیادی می شود.دهبانی پور با رد نگاه سیاسی، حزبی و باندی به مسایل مهم کشور خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بسان کشتی است که اگر آسیبی ببیند همگان آسیب خواهند دید و ما باید با اتحاد از مرز وبوم خود پاسداری کنیم. 
سرودن اشعار شاعران شهرستان و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 
بر اساس این گزارش، در پایان این ویژه برنامه از مدیران کانون های فرهنگی مساجد، شاعران و خوشنویسان وفعالان موسسات قرانی با اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی تجلیل بعمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار