نماینده مردم آبادان در مجلس:
نماینده آبادان در مجلس با اشاره به اصلاح آئین نامه ورود کالای ملوانی گفت: افزایش معافیت کالای ملوانی و تعدیل نرخ سوخت موجب بهبود وضعیت معیشتی ملوانان و رونق تجارت دریایی خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 11 June 2018

عامر کعبی با بیان اینکه اجرای آئین نامه جدید می تواند موجب کاهش قاچاق کالا و افزایش مبادلات و تجارت اقتصادی شود، اظهار کرد: باید فضای سالمی برای انجام مبادلات مرزی و فعالیت های تجاری ملوانی فراهم شده و بهبود وضعیت شغلی ملوانان و لنج داران مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: پس از پیگیری های مستمر و در راستای ساماندهی معیشت ملوانان و تامین مطالبات مردم ساحل نشین، آئین نامه جدید کالای همراه ملوان ابلاغ و بزودی اجرایی خواهد شد. مصوبه سال قبل با توجه به گرانی سوخت و افزایش هزینه سفر و تجارت، برای ملوانان و صاحبان شناورها توجیه اقتصادی چندانی نداشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم حمایت از اقتصاد و معیشت جامعه صیادی گفت: دولت امسال با توجه به شرایط اقتصادی جدید، تغییراتی را در آئین نامه ملوانان ایجاد کرد که به نفع ملوانان و حمایت از اقتصاد و معیشت این قشر زحمتکش خواهد بود. آبادان از دیرباز محل صید و تجارت دریایی بوده و بدون شک اولویت قرار دادن دریانوردی، صید و صیادی موجب رونق اقتصادی پایدار در منطقه خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش معافیت کالای ملوانی افزود: به موجب آئین نامه جدید ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن، معافیت کالای ملوانی از ۱۰۰ میلیون ریال تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت؛ این شناورها در صورتی که ملوانان شاغل در آنها بیمه تامین اجتماعی باشند مجاز هستند طی سال برای هر شناور و هر ملوان تا ۶ نوبت تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال از معافیت ملوانی بهره مند شوند.

کعبی همچنین با اشاره به تعدیل نرخ سوخت لنج داران باربری و بهبود مبادلات اقتصادی دریایی عنوان کرد: در بخش دیگری از آئین نامه جدید، نرخ سوخت لنج داران باربری تعدیل شد و نرخ فروش نفت گاز به شناورهای ایرانی زیر ۵۰۰ تن به نرخ داخلی تعیین شده که در حدود سه هزار ریال است. امید است با اصلاح آئین نامه ورود کالای ملوانی، توسعه اقتصادی با توجه به مبادلات تجاری و دریایی رونق یابد و معیشت جامعه ملوانی بهبود یابد و فضای اقتصادی مناسبی مهیا شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار