زهره بابائی :
مراسم یادبود زنده یاد خلیل یوسفی هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی در مجتمع فرهنگی وهنری غدیر برگزار شد.
کد خبر: ۶۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 30 June 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان ؛ سرپرست این اداره با اعلام خبر فوق گفت : این مراسم، عصر جمعه ٨ تیرماه با حضور دکتر عزیزی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نبی زاده مدیر کل صندوق کارآفرین امید استان، خالق زاده رییس اداره ورزش و جوانان ، خانواده مرحوم یوسفی، هنرمندان و هنردوستان شیروان در مجتمع فرهنگی وهنری غدیر برگزار شد.

زهره بابائی افزود: در این مراسم اساتید گروه های موسیقی مقامی، سنتی و پاپ به اجرای برنامه پرداختند و با نواختن قطعات موسیقی یاد آن مرحوم را گرامی داشتند.

وی با اشاره به اینکه استاد یوسفی زنده است چرا که هنر همیشه زنده است بیان نمود: وی یکی از پیشکسوتان کمانچه نوازی شمال خراسان بود و این سبقه ارزشمند هیچ وقت از خاطر این خطه نخواهد رفت.

بابائی خاطر نشان کرد: آموزش در موسیقی مقامی از طریق انتقال تجربیات و تربیت هنرمندان نسل به نسل ، استاد و شاگردی بوده و شاگردان هر استاد میراث دار سبک ها و سنت ها هستند . در صورت تشویق و حمایت از هنرمندان این عرصه جهت اشاعه تجربیات و آموزش، این هنر جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. استاد خلیل یوسفی پنجم اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت وی با صدای ماندگار سازش آثار ارزشمندی را خلق کرد.

در پایان به پاس سال­ها زحمات مرحوم استاد خلیل یوسفی، با اهدا لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود از خانواده این هنرمند فقید تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار