استاندار همدان بابیان اینکه احتکار هیچ کالایی پذیرفتنی نیست، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید فروشندگان لوازم خانگی را مجاب کند که کالا‌ها را در انبار نگهداری نکرده و به بازار بدهند.
کد خبر: ۶۲۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 08 July 2018

استاندار همدان بابیان اینکه احتکار هیچ کالایی پذیرفتنی نیست، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید فروشندگان لوازم خانگی را مجاب کند که کالا‌ها را در انبار نگهداری نکرده و به بازار بدهند.

به گزارش مهر، محمدناصر نیکبخت در کمیسیون تنظیم بازار استان همدان باتاکید براینکه باید حضور بازرسان اداره کل صنعت در بازار استان و همکاری با تعزیرات حکومتی بیشتر شود، گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران باید مرغ را از مرغداری‌های استان همدان خریداری کند و بازارتنطیم شود.

وی بابیان اینکه گندم موجود در انبار‌های شرکت بازرگانی باید تخلیه و شرکت برای خرید‌های جدید آماده شود، گفت: برنج انبار‌های شرکت بازرگانی باید در هماهنگی با اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان به بازار داده شود.

استاندار همدان با تاکید بر دوری از بخشی نگری، گفت: باید همه شرایط را دید و منافع کشور را در نظر گرفت.

استاندار همدان در ادامه بابیان اینکه با پیگیری چندین ساله و جلسات متعدد، توانستیم ۵۰ میلیارد تومان اختلاف حساب کارخانه فولادویان با بانک را حل و این اختلاف حساب برطرف و تولید و اشتغال این کارخانه صیانت شد که این کار درکشور بی نظیر بود، گفت: سمینار استانداران با محور اقتصادی و با حضور وزیر صنعت و معدن برگزار و در این سمینار بیان شد که در تامین مایحتاج عمومی و کالای استراتژیک تا دو سال و نیم آینده هیچ کمبودی وجود ندارد.

نیکبخت با تاکید بر نظارت بیشتر بر بازار گوشت استان همدان، گفت: سازمان صنعت و معدن باید به بازار گوشت ورود جدی داشته باشد.

وی بابیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت باید فروشندگان لوازم خانگی را مجاب کند که کالا‌ها را در انبار نگهداری نکرده و به بازار بدهند، گفت: آن‌هایی که پیش از این برای نمایشگاه لوازم خانگی استان ثبت نام کرده اند باید در این نمایشگاه شرکت کنند.

استاندار همدان بابیان اینکه احتکار هیچ کالایی پذیرفتنی نیست، گفت: بازار همدان، بازار متدینین است کمااینکه در تنظیم بازار به همکاری بازاریان نیاز داریم.

وی باتاکید براینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در استان نباید به بازار همدان آسیب بزند، در خصوص توزیع لاستیک در همدان تصریح کرد: هم‌اکنون باید به فکر جایگزین باشیم و اینطور نباشد که لاستیک‌ها را توزیع کنیم و بعد فکر جایگزین برای آن باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه اگر از واحد‌های تولیدی یک کارگر کم شود یک شمشیر بر سر من می‌خورد، اظهار کرد: باید بر مصرف کالای داخلی تاکید جدی داشته باشیم.

وی همچنین از موافقت وزیر برای حل مشکلات راه‌های ملایر - اراک، ملایر - بروجرد خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی قطار همدان تهران مشکلی در نزدیکی تهران وجود داشت که طبق قول‌های داده شده با رفع مشکل تا یک ماه آینده قطار همدان ـ. تهران نیز راه‌اندازی خواهد شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان همدان نیز با اشاره به خرید بیش از ۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان در استان همدان افزود: بیشتر خرید گندم از نقاط جنوبی استان همدان انجام شده است.

احمد رحمانی با اشاره به توزیع ۱۰ تن برنج هندی در بازار، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۴۰ تن گندم و ۴۴۰۰ تن شکر ذخیره و وجود دارد و آمادگی خرید ۸۰۰ هزار تن گندم نیز داریم.

رحمانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶ مرکز خرید گندم در استان همدان فعال یود که این تعداد به ۶۳ مرکز رسیده است، گفت: ۷ هزار و ۵۰۰ تن سیلو آماده شده و اکنون سیلو‌ها خالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار