نماینده مردم گلپایگان گفت: وزارت ورزش طی سال گذشته دو مبلغ ۴.۵ میلیارد ریالی در راستای اتمام طرح های نیمه تمام دو شهرستان گلپایگان و خوانسار تخصیص داده است.
کد خبر: ۶۳۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 19 July 2018

به گزارش تابناک : آیت الله سید علی طهماسبی شامگاه چهارشنبه در افتتاحیه خانه کشتی گلپایگان، اظهار داشت: کشتی یکی از ورزش هایی است که دارای تقدس است یعنی نه تنها به عنوان یک ورزش ملی برای ماست بلکه از جهت دینی هم کشتی را به عنوان یک ورزش مقدس به ما معرفی کرده اند.

وی با تشریح داستان کشتی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و تشویق امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: این امر نشان می دهد کشتی تقدس دارد و بزرگان دینی ما ورزش کشتی را به عنوان یک ورزش انسان ساز نگاه می کردند و اینکه امام حسن (ع) و امام حسین (ع) کشتی می گرفتند بزرگترین افتخار برای کشتی گیران ما است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه در کشور ما به ورزش کشتی بسیار توجه می شود و برخی کشتی گیران ما معروفیت جهانی دارند، افزود: باید برای کشتی سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد با این تفسیر که در ورزش کشتی به طور خاص و دیگر میادین ورزشی به طور عام تنها هدف برای گذران وقت نباشد.

وی تصریح کرد: باید ورزش های ما هدف دار و جهت دار بوده و آن گونه ورزش کنیم تا تقویت شده و سالم شویم و بهتر بتوانیم خدمت کرده و ارزش های اخلاقی را ترویج دهیم.

آیت الله طهاسبی با تأکید بر اخلاق مداری در ورزش بیان داشت: یکی از ورزش هایی که در آن به اخلاص سفارش شده ورزش زورخانه ای است که حرف اول را در این زمینه می زند و اینکه ورزشکاران این رشته زمین و گود ورزشی را می بوسند و برای آن تقدس قائل هستند این ها همه اخلاق است.

وی افزود: ما باید در میادین ورزشی تأثیرگذار باشیم. نه مثل مردم فرانسه که پس از پیروزی بازیکنانشان در مسابقات جهانی فوتبال شهر را به هم ریخته، مغازه ها را غارت کردند و به اموال عمومی آسیب زدند که این امر نشان از فرهنگ آنهاست و ما نباید متأثر از فرهنگ اینان شویم، ما باید در تمامی میادین ورزشی با تلاش ارزش های انسانی و ارزش های اخلاقی را در عین تقویت سازی بدن حفظ کنیم و ترویج دهیم.

شهرستان گلپایگان در ورزش کشتی حرف برای گفتن دارد

در ادامه نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار ضمن تقدیر از معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان و با اشاره به اینکه وزارت ورزش طی سال گذشته دو مبلغ ۴.۵ میلیارد ریالی در راستای اتمام طرح های نیمه تمام دو شهرستان گلپایگان و خوانسار تخصیص داده است تا بتوانیم این طرح های ورزشی را به اتمام برسانیم، اظهار داشت: امیدواریم با همکاری و مساعدت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و همراهی و همیاری دیگر مسئولین بتوانیم در جهت رونق ورزش در منطقه و استان گام های اساسی برداریم.

علی بختیار خطاب به معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: شهرستان گلپایگان در زمینه کشتی حرف برای گفتن دارد و کشتی گیران آن در رده های مختلف سنی با شرکت در مسابقات مختلف موفق به کسب عناوین گوناگون شده اند همچنین کشتی گیران شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر در زمینه ورزش سنتی کشتی قدم های بسیار خوبی در کسب نتایج قهرمانی داشته اند که امیدواریم با فراهم شدن شرایط خانه کشتی و استفاده از پتانسیل جوانان زبده و مستعد در مسابقات مختلف دیگر عناوین کشوری و جهانی را به دست آورند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار