نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مسئولان شورای نگهبان در استان یزد
آیت الله ناصری یزدی: خیلی از ارگان ها در طول چهل سال گذشته خوب عمل کردند اما برخی هم خوب عمل نکردند و بلکه عقبگرد داشتند.
کد خبر: ۶۳۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 19 July 2018

به گزارش «تابناک یزد»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مسئولان شورای نگهبان در استان یزد تاکید کرد در حالی که انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال خود رسیده، زمان آن رسیده که یک بررسی کامل در ارتباط با دستاوردها و فعالیت‌ها و خدمات انقلاب صورت پذیرد.
آیت الله ناصری یزدی گفت: در مسائل آموزشی و فرهنگی حتما باید تجدید نظر داشته باشتیم و به ویژه در بحث آموزش لازم است که سبک تدریس، سبک درس ها و کتابهای درسی و نحوه آموزش فرزندان ایران را تغییر دهیم.
امام جمعه یزد برنامه‌ریزی‌های سبک آموزشی فعلی در ایران را مربوط به 100 سال قبل دانست و ادامه داد: سبک آموزشی ما مربوط به زمانی است که انگلیسی‌ها مکتب قرآن را از ما گرفتند و کلاس‌های این چنینی را جایگزین کردند و قرآن را از مدارس کنار زدند.
وی ارزش در سبک آموزشی فعلی ایران را "بخوان، حفظ کن و نمره بگیر" دانست و گفت: الان فکر کردن در این سبک مطرح نیست و همه به دنبال نمره گرفتن هستند در حالی که سبک آموزشی باید بر اساس "بخوان، فکر کن، تعمق کن، عمل کن" باشد ولی الان این فکر و تعمق در آن وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: این موضوع سبب شده که دانش‌آموزان از نوآوری و خلاقیت دور شوند و همین روحیه در جوانی و بزرگسالی هم به دنبال آنها بماند.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: مدارس ما باید به گونه‌ای تغییر کنند که دانش‌آموزان خودشان متفکر، خلاق و نوآور باشند و با استفاده از فکر و عقل و درایتشان، اقتصاد و سایر عرصه‌های این کشور را بسازند نه اینکه از دانشگاه خارج که شوند چندین هزار جوان به تعداد بیکاران اضافه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار