مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه اندازی موزه کشاورزی جنوب این استان در شهر جیرفت خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 19 July 2018

غلامرضا فرخی" مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در نشست مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، شهردار و اعضاء شورای شهر جیرفت، در محل سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان، گفت : موزه کشاورزی جنوب استان کرمان در جیرفت توسط سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان و با همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جیرفت از قطب‌های کشاورزی استان کرمان و ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: منطقه جیرفت سابقه تاریخی در حوزه کشاورزی دارد.

فرخی، خواهان همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای راه اندازی موزه کشاورزی در شهر جیرفت شد و تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان نیز تمام تلاش خود را در جهت تسریع در راه اندازی این موزه به عمل خواهد آورد.

وی با بیان اینکه جنوب استان کرمان ظرفیت راه اندازی موزه در سایر حوزه‌ها را نیز دارد، تاکید کرد: نباید نحوه فعالیت نسل‌های گذشته در حوزه‌های مختلف از قبیل: کشاورزی، صنعت، معدن و حتی عشایری به فراموشی سپرده شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه موزه می‌تواند اقدامات و فعالیت‌های نسل‌های گذشته در حوزه‌های مختلف را ثبت و نگهداری کند، تصریح کرد: این حق نسل آینده است که از نحوه زندگی و یا کسب و کار نسل‌های گذشته خود آگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی جنوب و شهرداری جیرفت برای بررسی مراحل راه اندازی موزه کشاورزی جنوب استان کرمان تشکیل شده است، اظهارکرد: درکنار این موزه بازارچه عرضه و معرفی محصولات کشاورزی منطقه نیز راه اندازی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار