نشست ائمه جماعت استان قم با حضور ائمه جمعه استان در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۲۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸ 19 July 2018

به گزارش تابناک قم، نشست هم‌اندیشی ائمه جماعت استان قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی، ائمه جمعه استان و برخی از شخصیت‌های حوزه علمیه قم در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر ولدان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم اظهار داشت: غرض از حضور ائمه جمعه در این جلسه عرض ارادت آنان به ساحت مقدس حضرت معصومه(س) بوده که این جلسه با دهه کرامت هم‌زمان بوده است.

وی افزود: راه‌اندازی کانون امام رضا(ع) و همیاری ائمه جمعه از مصوبات نشست با حجت‌الاسلام تکیه‌ای بود که این مصوبات با جدیت پیگیری شده و به انجام می‌رسد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: در تاریخ پنج مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار شده و شعار امسال نماز جمعه، سنگر چهل‌ ساله انقلاب اسلامی است.

ولدان خاطرنشان کرد: سالگرد دیگر پیش رو، سالروز رحلت امام‌ جمعه فقید قم آیت‌الله مشکینی بوده که برنامه‌هایی برای تکریم جایگاه والای ایشان ترتیب داده‌ شده است.

در ادامه جلسه تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) بیان کرد: طبق روایات حرم حضرت معصومه(س)، تمامی حرم‌های اهل‌بیت(ع) را در خود جمع کرده و عروج شیعیان به‌سوی تقرب به خداوند، با حب اهل‌بیت (ع) قابل‌دستیابی است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) را متفاوت به سایر عشق و علاقه‌ها دانست و عنوان کرد: عشق‌های احساسی دستخوش تحولات بوده و قابل‌تغییر است، اما عشق و محبت به اهل‌بیت(ع) برخاسته از عقل و شعور است و با تغییرات افول نمی‌کند.

امام‌جمعه قم انحرافات برخی از افراد دخیل در انقلاب را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در روزگار معاصر نیز با افرادی روبه‌رو هستیم که با وجود گذشته روشن و انقلابی، به بیراهه رفته و گمراه شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر اهمیت پیروی از مقام معظم رهبری تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری مرتب می‌گویند به دشمن اعتماد نکنید به دلیل محبت و آشنایی ایشان نسبت به مکتب و معارف اهل‌بیت(ع) است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار