عضو شورای نظارت و گسترش مراکز آموزشی جهاددانشگاهی تصریح کرد:
دبیر کمیته فرهنگ و هنر شورای انقلاب فرهنگی گفت: هنر و معنویت دو عنصر جدایی ناپذیرند و نمی توان از هنر، معنویت را جدا کرد.
کد خبر: ۶۳۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ 19 July 2018

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد حسین ایمانی در سومین نشست تخصصی گردشگری و معنویت تحت عنوان زیباشناختی در توریست معنوی که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) برگزار شد عنوان کرد: گردشگری معنوی دارای ویژگی های خاصی است و در انسان معرفت و شناخت نسبت به خدا و خالق هستی به وجود می آورد.

رئیس پارک علم و فناوری فرهنگ و هنر افزود: در بطن گردشگری،هنر نهفته است و هنر و معنویت دو عنصر جدایی ناپذیر می باشد.

وی تصریح کرد:هنر اسلامی نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی است و ضمیر انسان هنرمند را بیدار می کند و او را به قرب الهی می رساند.
عضو شورای نظارت و گسترش مراکز آموزشی جهاددانشگاهی یادآور شد:هنر اسلامی سراپا معنویت است گردشگری نیز در بطن خود از معنویت دور نیست و انسان را به معرفت نسبت به خالق جهان می رساند.

رئیس دانشگاه فرهنگ و هنر افزود: یکی از محوری ترین مسائل در زندگی بشری هنر است و هنر در گردشگری و معنویت جایگاه مهمی دارد. بین هنر و گردشگری معنوی نقاط مشترکی وجود دارد، انسان در خلق اثر هنری به زیبا آفرینی می پردازد و این زیباآفرینی هنر است.

ایمانی افزود: فصل مشترک هنر و گردشگری، زیبایی است، باید فلسفه هنر را بشناسیم هنر اگر با معنویت همراه باشد می تواند معرفت زا باشد هنر جوشش است و افراد بشر را با احساسات پیوند می دهد.

وی بیان کرد: وقتی از ادیان مختلف به حرم می آیند و معماری آن را می بینند و به آرامش می رسند دلیل آن تلفیق روح هنر و معنویت است.

دبیر کمیته فرهنگ و هنر شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هنر وسیله ارتباط انسان با خداست و هنر موجب رشد و کمال می شود و هنر تجلی وحدت در کثرت است.

وی گفت: گردشگری دارای جذابیت های زیادی است که اگر با معنویت همراه باشد انسان را به کمال می رساند، در آیاتی خداوند انسان را به سیر در آفاق و سفر در روی زمین فرا می خواند. انسان در گردشگری به حرکت و تکاپو می افتد تا زیبایی ها را ببیند و تجربه کسب کند به همین دلیل گردشگری مجازی جای گردشگری حقیقی را نمی گیرد چرا که در آن حرکت نیست.

وی اظهار کرد: موضوع هنر و معنویت در مساله گردشگری مغفول مانده است یکی از اهداف گردشگری رسیدن به آرامش است انسانی که روح خسته ای دارد به دنبال گردشگری است و با معنویت در گردشگری به آرامش می رسد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار