کد خبر: ۶۳۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰ 19 July 2018

ووشوكار هرمزگانى چهارم جهان شد/ ايران بر بام جهان ايستاد/ پايان سيطره چينى ها بر ووشو

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، امیرحسین چرزه تالوکار هرمزگانی تيم ملى ووشو كشورمان در روزى كه ايران قهرمان جوانان جهان در برزيل شد به مقام چهارم اين رقابت ها دست یافت.

امیرحسین چرزه تالوکار هرمزگانی عضو تیم ملی ایران در فرم دائوشو رده سنی ۹ تا ۱۲ سال به اجرای فرم پرداخت و در پایان با امتیاز ۸.۵۲ در جایگاه چهارم ایستاد.

در این بخش نمایندگان اندونزی، سنگاپور و کانادا اول تا سوم شدند.

اين ووشوكار هرمزگانی اواخر سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی مشهد درخشش خیره کننده ای داشت و در فرم های دائوشو و چانگ چوان صاحب مدال خوش رنگ طلا شد.

وی پس از درخشش در مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی دعوت شد و با موفقیت در مراحل مختلف اردو و کسب امتیازات لازم جواز حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ برزیل را کسب کرد.

سرانجام تیم ملی ووشوی جوانان ایران با کسب 11 مدال طلا، 8 نقره و 7 برنز برای نخستین بار در مجموع دو بخش ساندا و تالو بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زد.

هفتمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جوانان جهان که از روز پنجشنبه با حضور 400 ووشوکار از 45 کشور به میزبانی برزیل و در شهر «برازیلیا» آغاز به کار کرده بود، بامداد دوشنبه به اتمام رسید.

در روز پایانی این رقابت ها، 9 سانداکار ایران که به دیدار پایانی اوزان مختلف بخش دختران و پسران رسیده بودند، همگی با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا رسیدند.

این امر سبب شد تا تیم جوانان ایران در شب تاریخی خود در برزیل، علاوه بر رسیدن به عنوان قهرمانی در بخش ساندا، برای نخستین بار در مجموع دو بخش تالو و ساندا با کسب 11 مدال طلا، 8 نقره و 7 برنز، عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص داده تا بار دیگر توان ووشوی ایران به رخ حریفان کشیده شود.

این برای نخستین بار است که تیمی به غیر از چین در مجموع دو بخش ساندا و تالو به عنوان نخست رقابت های جهانی دست می یابد.

هنگ کنگ با کسب 10 مدال طلا، 4 نقره و 8 برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و آمریکا با 8 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز سوم شد. تیم های مالزی و چین نیز در رتبه های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

 

 

پایان خبر/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار