استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان با بیان اینکه برداشت آب از بهمنشیر به صفر رسیده است از بهره برداری از یک طرح آبرسانی در روز جمعه و دو طرح دیگر تا ده مرداد ماه برای بهبود آب در اروندکنار، چوئبده و روستاهای آبادان و خرمشهر خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ 20 July 2018

غلامرضا شریعتی در خصوص مشکلات آبرسانی به شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان عنوان کرد: خوشبختانه هم اکنون وضعیت آبرسانی در شهرهای آبادان خرمشهر و شادگان مناسب است و در خرمشهر پس از ۱۳ تیرماه وضع آب بسیار مناسب بوده است و ای سی متفاوت از ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ برای خرمشهر داشتیم و شرایط خوب و پایدار بوده است.

استاندار خوزستان افزود: در شهرستان شادگان هم به همین منوال وضعیت مناسب و پایدار بوده و مشکل خاصی نبوده است اما در آبادان به این علت که یک شهر خطی است و ۳ ایستگاه آب از بهمنشیر داشته است که باهم به صورت رینگ (متصل) نبودند تنظیماتی که در دوره آزمایشی باید انجام شود مقداری سخت تر است و به درازا کشیده شده است اما هم اکنون سه روز است که وضعیت آب شرب در آبادان هم مناسب شده است و ای سی آب به ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ رسیده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقدار آبی که تعهد داشتیم برای آبادان تحویل دهیم بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال تحویل است و سه روز است که از بهمنشیر برداشت آب نداشتیم و شرایط مناسب است

استاندار خوزستان ادامه داد: خط لوله ای هزار هم که باید به ایستگاه جمشیدآباد برسد تا شرایط کاملاً پایدار تر از وضع موجود شود روز جمعه ان شاء الله به بهره‌برداری خواهد رسید و این ایستگاه جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

شریعتی اضافه کرد: البته هم اکنون هم برداشت از بهمنشیر به صفر رسیده است و حتی آبرسانی به بخش چوئبده هم از طرح غدیر انجام میشود و در آن منطقه ای سی آب در سطح مناسبی است.

استاندار خوزستان در خصوص وضعیت اروندکنار توضیح داد: در اروندکنار از امروز بعد از ظهر طبق گزارشی یک ساعت پیش به من رسید از امروز بعد از ظهر آبرسانی برقرار شده است و آب اروند کنار هم وضعیت نسبتاً مناسبی پیدا کرده است البته با بهره برداری از خط ایستگاه جمشیدآباد در روز جمعه وضعیت بهتر هم خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: یک خط شهید کشتکار هم در دست اجرا داریم برای آبرسانی به بیش از روستای آبادان که حداکثر تا ۱۰ مرداد مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در کنار آن طرح حفار شرقی در خرمشهر برای آبرسانی به هفده روستا در دست اقدام است که آن هم انشالله در ۱۰ مرداد تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط خشکسالی استان یادآور شد: خشکسالی فعلی در خوزستان در بیش از ۷۰ سال اخیر بی سابقه است به طوری که آورد کارون بیش از ۶۴ درصد رودخانه دز ۶۰ درصد مارون ۸۲% رودخانه زهره ۹۲% و رودخانه کرخه هم ۳۷ درصد نسبت سی سال متوسط گذشته کاهش داشته است و ما مشکلات زیادی از این بابت داشتیم در عین حال که باید این وضعیت را به نوعی مدیریت می کردیم که به صورت عادلانه باشد و به گونه ای نباشد که بالادست بیشتر استفاده کند و پایین دست در معرض مشکلات فراوانی قرار بگیرد به همین علت برنامه‌ریزی جدی انجام شد و رهاسازی آب از سد های کارون و دز از روز چهارشنبه شب گذشته آغاز شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: با تشکیل تیم های منظم و منسجم به ریاست فرمانداران برای صیانت از این آب جهت رسیدن به هدف موردنظر که استفاده نخلستان های آبادان خرمشهر دارخوین و جنوب خوزستان بود کار در حال انجام است و خوشبختانه شخصیت‌های حقیقی و کشت و صنعت ها همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند.

شریعتی اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون آب در مارد به ای سی ۶۵۰۰ رسیده است و تا فردا به زیر ۵۰۰۰ خواهد رسید و قابل استفاده برای نخلستان ها خواهد شد و آب مورد نیاز نخلستان های خرمشهر و آبادان در حال تامین است.

استاندار خوزستان در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص راهکار جلوگیری از خسارات وارده به تاسیسات آبرسانی عنوان کرد: ما در مرحله اول از مردم عزیز و دامداران و کشاورزان کمک گرفتیم که انشاالله خسارتی ایجاد نشود و در عین حال گشت های حراست مشغول فعالیت هستند و از خط لوله صیانت می‌کنند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار