آخرین جمعه تیرماه فرارسیده اما فرهنگ و هنر این شهر تعطیلی نمی‌شناسد. گوشه گوشه نصف جهان امروز پر از برنامه‌هایی است که در هر قاب و قالب و گونه‌ای که باشند به ‌سوی یک هدف درحرکت‌اند و این هدف چیزی نیست جز اعتلای فرهنگ و هنر همیشه زاینده اصفهان.
کد خبر: ۶۳۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 20 July 2018

به گزارش تابناک : 29 تیرماه روز گشایش چندین نمایشگاه است:

نمایشگاه مجسمه‌های "جعفر نجیبی" در گالری هرمس که امکان بازدید از آن تا 4 مرداد هرروز از ساعت 17 تا 20 میسر است.

نمایشگاه گروهی تصویرسازی دانشجویان دانشکده سمیه و سماء نجف‌آباد در گالری نگاه نو که درهای آن تا سوم مرداد از ساعت 17 تا 20:30 به روی علاقه‌مندان باز است.

نمایشگاه گروهی "منشور" در گالری متن که تا 16 مرداد ادامه دارد و از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه فتومونتاژ "سلفی جنازه‌ها" در گالری پنج او هفت که میزبان آثاری از محمدرضا ایزدی است. این نمایشگاه تا 11 مرداد از ساعت 17 تا 21 برپاست.

نمایشگاه نقاشی "دنیای موازی" نیز با آثاری از امینه الیاسی از امروز در گالری اکنون برپا می‌شود و تا سوم مردادماه هر روز از ساعت 17 تا 21 پذیرای دوستداران هنر است.

کاشان هم امروز میزبان مراسم گشایش نمایشگاه گروهی عکس مستند "گرمابه" است. این مراسم رأس ساعت 18 در سرای عامری‌ها برگزار می‌شود و نمایشگاه تا 31 تیرماه در حمام تاریخی سلطان امیر احمد برپاست.

فرصت بازدید از نمایشگاه خط و نقاشی‌خط که از 21 تیرماه در نگارخانه سیتی سنتر برپاشده تا دوم تیرماه تمدید شد. امکان بازدید از این نمایشگاه هرروز از ساعت 10 تا 22 فراهم است.

گالری گذار این روزها میزبان تعدادی از مجسمه‌های صادق ادهم در نمایشگاهی با عنوان "آکولاد" است. این نمایشگاه تا 19 مردادماه همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 برپاست.

نمایشگاه گروهی عکس "اصفهان، سمفونی شهر تاریخی" که به‌تازگی در خانه صفوی برپاشده تا سوم مردادماه هرروز از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان است.

"شیوا زهتابچی" نیز نمایشگاهی از آثار خود را در گالری امروز برپا کرده و این نمایشگاه هرروز به‌جز روزهای سه‌شنبه و جمعه از ساعت 17 میزبان قدم‌ دوستداران هنر است.

"زندگی شهری" عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی هما فرمان آرا است که تا دوم مردادماه در خانه هنرمندان برپاست و تماشای آن هرروز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 برای علاقه‌مندان میسر است.

کافه کتاب مرکزی امروز رأس ساعت 16:30 میزبان شانزدهمین نشست "بخوانیم و بدانیم" با گپ و گفتی درباره کتاب "عزاداران بیل" اثر غلامحسین ساعدی است. جشن امضا و رونمایی از کتاب "پرواز با پیانو" اثر هامیک الکساندریان نیز امروز رأس ساعت 11 در همین کافه کتاب برگزار می‌شود. این جشن با اجرای قطعاتی از آهنگ توسط این استاد موسیقی همراه است.

موسسه فرهنگی هنری رویش مهر و اندیشه 29 تیرماه در جمعه‌های نمایشنامه خوانی خود میزبان نخستین اجرای "قضیۀ متران پاژ" به سرپرستی احمدرضا سلیمانی است. این نمایشنامه خوانی در دو سانس 18 و 20 در محل این موسسه برپا می‌شود.

امروز روز پایانی اجرای نمایش‌های شاد "پینوکیو" و "چلمن خان" به کارگردانی امیر شیخ جبلی هم هست. این نمایش‌ها به ترتیب رأس ساعت 19 و 21 در سالن اصلی فرشچیان روی صحنه می‌رود.

نمایش "نگاهمان می‌کنند" که به دومین شب اجرای خود رسیده تا 29 مرداد هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن نمایش اصفهان اجرا می‌شود. کارگردان این نمایش، معین‌الدین عشاقی است.

"زنبورک" نیز نام نمایشی است که به کارگردانی نسیم خادم عباس تا 31 تیرماه هرروز رأس ساعت 18:30 در هنرستان هنرهای زیبای پسران اجرا می‌شود.

29 تیر است و تنها دو روز به پایان اجرای نمایش "داستان نیمه‌شب" مانده. این نمایش رأس ساعت 18:30 به کارگردانی مریم بابایی در سالن کوچک تالار هنر اجرا می‌شود.

کمدی "گیج‌وویج" امشب هم در باغ نور به روی صحنه می‌رود. علی قیومی کارگردانی این اثر را بر عهده دارد و برای دیدن آن می‌توان تا 31 تیر هر شب رأس ساعت 20:30 به مجموعه باغ نور رفت.

خمینی‌شهر این روزها میزبان اجرای نمایشی کمدی به نام "قلعه سبزی" است. این نمایش به کارگردانی ابراهیم براتی هر شب رأس ساعت 21 در سالن سینما فرهنگ خمینی‌شهر به روی صحنه می‌رود.

در تماشاخانه ارغوان شهرضا نیز نمایش عاشقانه "با دهانی پر از سیب" به کارگردانی بهنام رضایی هر شب رأس ساعت 21 اجرا می‌شود.

سینما فلسطین، 29 تیرماه میزبان فیلم‌های "دارکوب"، "هزارپا" و "تگزاس" است و در پردیس سینمایی سیتی سنتر هم امروز می‌توان فیلم‌های "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "دارکوب" ، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس"، "دلم می خواد" و مستند "سریک" را دید. "هزارپا" و "تگزاس" همچنان در سینما سپاهان اکران می‌شود و پردیس سینمایی چهارباغ هنوز فیلم‌های "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "خاله قورباغه"، "دارکوب" ، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن"، "تگزاس" و انیمیشن "فیلشاه" را روی پرده دارد.

"تگزاس"، "هزارپا" و "دشمن زن" نام فیلم‌هایی است که سینما قدس این روزها میزبان اکران آن‌هاست.

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار