نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس از ایجاد دبیرخانه‌ای در معاونت نظارت مجلس به منظور تقویت بعد نظارتی پارلمان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳ 20 July 2018

به گزارش تابناک : عباس پاپی‌زاده نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و ارزیابی اولویت‌های مجلس درباره افزایش اقتدار و انضباط مجلس در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، اظهار داشت: طی جلساتی اعضای کمیسیون، پیشنهادات معاونت نظارت قوه مقننه و همچنین اعضای کمیسیون در این باره را  با حضور  نمایندگانی از شورای نگهبان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های پارلمان بررسی کردند تا در نهایت خروجی ابزار‌های نظارتی مجلس منجر به اتخاذ تصمیم شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص، استیضاح و همچنین سوال از جمله ابزارهای نظارتی قوه مقننه است، افزود: یکی دیگر از ابزار‌های نظارتی پارلمان تذکرات کتبی و شفاهی است که نمایندگان در صحن علنی پارلمان برای رفع مشکلات ملی و حوزه‌های انتخابیه به وزرای مربوطه می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه متاسفانه تا کنون برخی از وزرا به تذکرات توجه نکرده و پاسخگو نبوده‌اند، تصریح کرد: لذا قرار است تا آئین‌نامه داخلی مجلس به نحوی اصلاح شود که مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به تذکراتی که در رابطه با مشکلات کشور مطرح می شود خود را پاسخگوتر بدانند و ملزم به پیگیری و رفع مشکلات باشند.

پاپی‌زاده تصریح کرد: در همین راستا قرار است تا در معاونت نظارت قوه مقننه دبیرخانه‌ای ایجاد شود که به جزء شخص نماینده که طراح تذکر است، این دبیرخانه با پشتوانه هیئت‌رئیسه و معاونت نظارت پارلمان پیگیر آن تذکر باشد تا به نتیجه برسد و با وزرایی که پاسخگو نیستند، با استفاده از سایر ابزار‌های نظارتی در جهت پاسخگوتر کردنشان، گام برداشت.

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار