معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مشکلات در حوزه هنر این است که کمتر نگاه آمایشی به هنر داشته ایم طوری که گاهی بعضی از نقاط تمنای این را دارند که بتوانند برای یکبار در سال میزبان جشنواره های هنری باشند.
کد خبر: ۶۴۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 26 August 2018

نبود نگاه آمایشی به هنر از مشکلات این حوزه در کشور است

به گزارش تابناک قزوین،سید محمد مجتبی حسینی امشب (۳ شهریور) در آیین افتتاح سمپوزیوم هنری استان و پنجمین دوسالانه بین المللی خوشنویسی ایران که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد، بیان کرد: شعر و خوشنویسی دو هنر بدیع کشور ما هستند و هر صحاحب امتیازی که در عالم هنر پرورش می یابد این موضوع را به خوبی درک می کند که چقدر در ایرانی که صاحب حافظ و مولاناست شاعری سخت است و از آن دشوارتر خطاط شدن است به همین دلیل باید با تمرین و صیوری پا به این هرصه نهاد.

وی افزود: در سالهایی که هنر خوشنویسی در معرض خفگان و خاموشی قرار گرفت حضور پررنگ خوشنویسان توانست این هنر را زنده کند از سوی دیگر: به ویژه در طول چهل سال اخیر، این امر امتیازی است که باید مراقب آن باشیم تا این هنر اصیل به فراموشی سپرده نشود.

 حسینی تصریح کرد: یکی از مشکلات هنر کشور این است که کمتر نگاه آمایشی به هنر داشته ایم طوری که گاهی بعضی از نقاط تمنای این را دارند که بتوانند برای یکبار در طول سال میزبان جشنواره های هنری باشند.

 وی اعلام کرد: گاهی در جریان تجلیل ها، فراموش می کنیم که قابلیت باید در شخص جمع شود تا وی را شایسته تقدیر کند اما با قاطعیت می توان گفت قزوین جزو معدود شهرهایی است که دارای این زمینه تقدیر است و امروز یکی از رویدادهای ثابت تقویم کشور در حال برگزاری است.

 معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شخصیت ملکمحمد قزوینی و انتخاب پیام وی در دوسالانه خوشنویسی تأکید کرد: پیام ملکمحمد در انتخاب پنجمین دوسالانه این است که نوآوری در خوشنویسی یکی از راه های حفظ سنت های این هنر است.

 وی گفت: آثار ملکمحمد نشانه ای از تلاش در مقابله با سنت و یکی از نشانه های احترام به سنت است و آثار وی نمک خط و خوشنویسی است که حلاوت خاصی به این هنر می بخشد.

 حسینی یادآور شد: ما این امر را به فال نیک می گیریم که برای ثابت ماندن هنر خوشنویسی نیازمند بیان نو هستیم و این بیان منافی سنت نیست بلکه این چراغ پررونق را پرفروغ تر می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار