در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم مطرح شد
در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم بخشی از مشکلات بخش گردشگری این استان مطرح و راهکارهای حل این مشکلات ارائه شد.
کد خبر: ۶۵۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴ 23 September 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت مطالبات این شرکت اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان حدود 100 میلیارد تومان مطالبات از مشترکان در قم دارد و به این دلیل وضعیت صنعت برق خوب نیست، برای حل مشکلات این صنعت باید مطالبات شرکت توزیع برق استان قم وصول شود.

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در ادامه این جلسه گفت: هیچ دستگاهی در استان حق انجام اقدام اجرایی در قم بدون هماهنگی با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ندارد، باید در صورت هماهنگی با این ستاد و پس از تصویب در آن، اقدامات اجرایی توسط دستگاه‌های قم صورت بگیرد.

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت خانه مسافرهای استان اظهار کرد: حدود 160 خانه مسافر در استان قم داریم که ضوابط را اعمال کردند و از نهادهای مختلف مجوز گرفتند، استانداردهای لازم در خانه مسافرهای قم رعایت می‌شود.

مشکلات واحدهای اقامتی قم

فرشاد خوشنویسان مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قم در این جلسه گفت: یکی از مشکلات این واحدها این است که اتوبوس‌های مسافربری امکان رسیدن تا در واحدهای اقامتی قم را ندارد، مدیران این واحدها تقاضامند هستند که این وضعیت اتوبوس‌ها ساماندهی شود، در ماه حدود 300 اتوبوس حامل گردشگران قصد رفتن به هتل‌ها در مرکز شهر دارند که باید به این اتوبوس‌ها مجوز داده شود.

عباس ذاکریان در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت حمل و اتوبوس‌ها در شهر قم اظهار کرد: با حمل و نقل اتوبوس‌های برون شهری در داخل قم مخالف هستیم، پیشنهاد می‌دهیم که یک سری اتوبوس ویژه با مجوز برای انتقال مسافران انتخاب شوند تا به آن‌ها اجازه حمل و نقل در قم داده شود.

وی ادامه داد: در هسته مرکزی شهر قم از سه راه بازار تا حرم حضرت معصومه(س) و ادامه آن تا چهارراه شهدا و نیز از ابتدای خیابان چهارمردان تا 45 متری عماریاسر تبدیل به پیاده رو خواهد شد، اجرای این طرح رونق کسب و کار و ایمنی عابران پیاده را به دنبال دارد.

مشکلات موتورسیکلت‌سواران در قم

معاون ترافیک و حمل‌ و نقل شهرداری قم افزود: یکی از معضلات خاص شهر قم موتورسیکلت‌سواران است که به هیچ قانونی پایبند نیستند، به همین دلیل اجازه ورود موتورسیکلت را به ابتدای چهارمردان نمی‌دهیم، در نهایت خودروهای برقی و خودرهای حمل بار در این محدود به کارگیری می‌شوند.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای در این جلسه گفت: گردشگرانی که به صورت زمینی وارد شهر می‌شوند، با اتوبوس می‌آیند، جا به جا کردن مسافران بین اتوبوس‌ها در هیچ کجای دنیا در خصوص گردشگران مرسوم نیست و باید به اتوبوس گردشگران در قم مجوز حمل و نقل در شهر ارائه شود.

سهم بخش گردشگری در اقتصاد قم

سید مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای گردشگران در قم اظهار کرد: اگر احترام لازم به گردشگران گذاشته نشود و امکانات مناسبت برای آن‌ها فراهم نسازیم، گردشگران وارد شهر قم نخواهند شد، ورود گردشگران رونق اقتصادی برای این شهر به دنبال دارد.

وی ادامه داد: باید اتوبوس‌های گردشگران اجازه حمل و نقل در شهر برای رساندن مسافران را داشته باشد، البته این اتوبوس‌ها باید به گونه ای حرکت کنند که ترافیک به وجود نیاید.

استاندار قم افزود: بیش از 50 درصد از اقتصاد استان مرتبط با خدمات و گردشگری تعریف می‌شود، هر چقدر در این خصوص به زیرساخت‌ها توجه شود و برای جذب سرمایه گذار تلاش کنیم، به نفع اقتصاد قم است وباید همه دستگاه‌ها موضوع گردشگری را به عنوان موضوع محوری تلقی کنند.

صادقی کمک به بخش گردشگری قم را ضروری دانست و تصریح کرد: در این بخش با کمترین سرمایه گذاری عایدات زیادی برای اشتغال استان به وجود می‌آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار