فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وسعت 320 هکتاری آتش‌سوزی‌های امسال در استان، گفت: امسال نسبت به سال قبل تعداد درختان کمتری در این آتش‌سوزی‌ها از بین رفت.
کد خبر: ۶۶۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 29 September 2018

به گزارش تابناک ،فردین الفتی با بیان اینکه نیمه اول امسال 320 هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در آتش سوخت، اظهار کرد: اگرچه تعداد آتش‌سوزی‌ها کمتر از 10 مورد بود، اما وسعت آنها زیاد بود و یک مورد آن بعد از حدود سه روز و آن هم به سختی مهار شد.

وی عمده آتش‌سوزی‌های رخ داده را مربوط به منطقه حفاظت شده بیستون و ورمنجه دانست و افزود: عمده مناطقی که در آتش سوخت پوشش مرتعی داشت و درختان آسیب زیادی ندیدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال حدود 100 هکتار بیشتر از سال گذشته آتش‌سوزی داشتیم و دلیل آن هم بارش خوب و غنی شدن پوشش گیاهی بود، خاطرنشان کرد: اما از نظر تعداد درختان، امسال درخت‌های کمتری نسبت به سال قبل در آتش سوخت و عمده مناطق سوخته پوشش مرتعی داشت.

الفتی از دستگیری 136 شکارچی متخلف در شش ماهه امسال هم خبر داد و عنوان کرد: این افراد 104 مورد تخلف صید و شکار غیرمجاز انجام دادند.

به گفته الفتی در این مدت 1198 قطعه ماهی، 25 قطعه پرنده (کبوتر، کبک و تیهو) و 24 پستاندار (کل، بز، خرگوش، تشی و گزار) از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: در نیمه اول امسال 173 قطعه پرنده(چکاوک، کبک و سهره) زنده‌گیری شده و 42 مورد نیز نگهداری و خرید و فروش حیوانات که عمدتا چکاوک و کبک بود را شناسایی کردیم.

الفتی از کشف 26 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز هم خبر داد که عمدتا ساچمه‌زنی و بادی بودند و یادآوری کرد: 274 مورد ادوات شکار شامل تور، فشنگ، قفس و ... نیز از متخلفین به دست آمد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار