نماینده مردم مجلس دهم با بیان اینکه تشکلها و تعاونی‌ها به عنوان بازوی بسیار کارآمد می توانند کشاورزان را یاری دهند تاکشتهای پرآب را به کشتهای فراسرزمینی انتقال دهند واین در حالی است که استفاده بی رویه از منابع آبی معاش مردم را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۶۶۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 07 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری درباره وضعیت ممنوعیت کشت برنج در مناطق کم آب بر،گفت: برای حفاظت از محیط زیست و تامین اقتصاد پویا در کشور می‌بایست استان‌های که وضعیت منابع آبی مناسبی ندارند از گردونه کشت‌های پرآب در مناطق کم آب حذف شوند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:برنج به عنوان یکی از محصولات استراتژیک آب بردر مناطق گسترده ای از کشور مورد کاشت،داشت و برداشت قرارمی‌گیرد که این مسئله به دلیل خشکسالیها اخیر در برخی مناطق با محدودیتهایی رو به رو شده است.

انتقال کشت‌های پرآب به فراسرزمینی با حضور اصناف امکان پذیراست

وی ادامه داد: کشت های فراسرزمینی درآسیای میانه، غنا وبزریل با سرعت و گسترش مناسب شروع شده است و این در حالی است که با بها دادن به تشکل‌های صنفی می توان کشت فراسرزمینی را جایگزین کشتهای کم آب کرد.

تدوام حضور در کشتهای فراسرزمینی با توسعه پروتکل های بین المللی

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: مسئولان اجرایی با قید پروتکلهای اجرایی درحوزه بین الملل، تدوام حضور در کشتهای فراسرزمینی را برای محافظت از محیط زیست را در دستور کار قرار دهند تا بتوان تبادلات تجاری درحیطه کشاورزی را نیز گسترش داد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ترغیب کشاورزان به کشت برنج را می توان در گرانی نرخ برنج جستجوکرد زیرا زمانی که کشت برنج نسبت به دیگر کشتها برای کشاورز صرفه اقتصادی مناسب تری داشته باشد، تولید کننده حتی در مناطق کم‌آب نیز به کشت برنج می پردازد.

استفاده بی رویه از منابع آبی مساوی با به خطر افتادن معاش مردم

اکبری افزود: تشکلها و تعاونی‌ها به عنوان بازوی بسیار کارآمد می توانند کشاورزان را یاری دهند تاکشتهای پرآب را به کشتهای فراسرزمینی انتقال دهند واین در حالی است که استفاده بی رویه از منابع آبی معاش مردم را به خطر می‌اندازد.

ممنوعیت کشت برنج در مناطق کم آب نیازمند فرهنگ سازی و برخورد قانونی

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی ،آب ومنابع طبیعی مجلس بابیان اینکه ممنوعیت کشت برنج در مناطق کم آب نیازمند فرهنگ سازی و برخورد قانونی است یادآورشد:کشت فراسرزمینی جایگزین کشت‌های آب برشود زیرابا کمبود منابع آبی بطور مستقیم اقتصاد معیشتی شهروندان نیز تهدید می‌شود واین در حالی است که استخراج منابع آبی از اعماق آب در مناطق کم آب و خشک به شدت اکوسیستم محیط زیست را به خطرمی اندازد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار