یزد - ایرنا - نمایشگاه نقاشیخط و نونگاره‌های خط و نقش، استاد سید احمد علوی ابرقویی از مدرسان انجمن خوشنویسان شیراز بعد از ظهر شنبه به مناسبت ایام یاد روز حافظ ، در خانه تاریخی آقازاده ابرکوه برپا شد.
کد خبر: ۶۶۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 14 October 2018

 در این نمایشگاه ٨٠ تابلو در ابعاد مختلف از خوشنویسی، نقاشیخط و نو نگاره‌های علوی ابرقویی برپاشده که تا یک هفته برای بازدید عموم دایر است.
در آیین افتتاحیه نمایشگاه یادشده که جمعی از هنرمندان و مسئولان محلی و مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و یزد حضور داشتند ، فرماندار ابرکوه بابیان اینکه علوی یکی از هنرمندان ابرکوهی در فارس است ، گفت: این هنرمند دارای کتابت بسم‌الله الرحمن الرحیم به خط نستعلیق است.
محمدکاظمی نسب اظهار داشت: هنرمندان بسیاری از ابرکوه در کشور فعالیت دارند و مایه مباهات این شهرستان و جامعه هنرمندان ایران هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در ادامه بابیان اینکه هرم توسعه پایدار ، قاعده آن توسعه فرهنگی است، ادامه داد: مؤلفه‌های ملی ، بومی محلی ، دینی مذهبی در توسعه فرهنگی جایگاه خاصی دارد.
وی اضافه کرد: هنر خوشنویسی یک اثر فرهنگی است که در بلوغ فرهنگی جامعه تأثیرگذار هست که در هنرهای هفت‌گانه به آن توجه شده است.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با قدردانی از این استاد خوشنویس گفت: این شهرستان هنرمندان زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که مایه افتخار جامعه هستند.
مجید جوادیان زاده با تبریک یاد روز حافظ ، بابیان اینکه حافظ سیری هم به یزد داشت ، اظهار داشت : باید مسیر فرهنگی حافظ از شیراز به یزد احیاء شود.
 سید احمد علوی ابرقویی که در مکتب استادان امیرخانی، کابلی، حیدری ، جواهر پور و استاد دیرین کارکرده است، دارای آثاری چون کتاب رسم زیبا نوشتن، تحریر بسم‌الله الرحمن الرحیم در هفت هزار ترکیب گوناگون به خط شکسته، آثار نو و ابداعی با عنوان نو نگاره‌های خط و نقش، کتابت اشعار شعرای بزرگ قدیم و معاصر، برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و جمعی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه هنری خود دارد.
وی عضو هیات ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، مدرس انجمن خوشنویسان شیراز، مدرس مراکز علمی و هنری و دانشگاه‌هاست.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار