نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی:
تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی از تلاش برای برگزاری نشستی با حضور مسئولان و فعالان محیط زیست برای بررسی موضوع شکارفروشی خبر داد و گفت: دولت لایحه ممنوعیت شکار را ندهد مجلس طرح تدوین می کند.
کد خبر: ۶۶۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 14 October 2018

به گزارش تابناک مرکزی بر اساس اعلام خانه ملت؛ علی ابراهیمی در مورد نامه منتقدان شکار به دادستان کل کشور و همچنین رونوشت آن به دفتر مقام معظم رهبری، رییس جمهور، رییس مجلس، رییس قوه قضائیه و سازمان بازرسی گفت: متاسفانه در حالی که اغلب کارشناسان و فعالان محیط زیست شکار فروشی را تهدیدی برای انقراض نسل حیات وحش می‌دانند اما همچنان سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به این امر بی توجهی می‌کند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه شکار در کشور تفریحی و تفننی است و باید از این اقدام جلوگیری شود، افزود: محیط زیست باید هر چه سریع تر در سیاست های خود در زمینه صدور پروانه شکار تجدیدنظر کند.

وی ادامه داد: به صورت جدی نیاز است دولت لایحه ممنوعیت شکار را به مجلس ارائه کند. در غیر این صورت کمیسیون کشاورزی و فراکسیون محیط زیست نسبت به تدوین طرح اقدام خواهد کرد زیرا شکارگاه‌های کشور به هیچ وجه توان و ظرفیت صدور مجوز شکار را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه دلایل محیط زیست برای شکارفروشی به هیچ وجه کارشناسی نیست، تصریح کرد: راه‌اندازی قرق‌های اختصاصی غیرکارشناسی و به منزله استفاده ابزاری از حیات وحش است؛ جای بسی تعجب است که محیط زیست نه تنها هیچ گونه تلاشی برای حفاظت از حیات وحش ندارد بلکه با اقدامات غیرکارشناسی زمینه را برای انقراض نسل آنها فراهم می‌کند.

محیط زیست باید سریع تر در سیاست های خود در زمینه صدور مجوز راه اندازی قرق‌های اختصاصی و شکارفروشی تجدیدنظر کند

ابراهیمی از راه اندازی قرق های اختصاصی انتقاد کرد و گفت: مسئولان محیط زیست ثابت کردند هیچ گونه تخصصی در زمینه انتقال حیوانات  ندارند و تلف شدن 5 گورخر گواهی بر این ادعا است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم، با تاکید بر اینکه محیط زیست با شکار فروشی زمینه را برای سودجویی متعدیان به محیط زیست فراهم می کند، ادامه داد: این سازمان باید در صدور مجوزهای گذشته تجدیدنظر و همچنین نسبت به توقف هر گونه مجوز جدید شکار اقدام کند.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، از برگزاری نشستی با حضور مسئولان و فعالان محیط زیست برای بررسی شکارفروشی و راه اندازی قرق‌های اختصاصی  خبر داد و گفت: طی هفته های آینده نسبت به برگزاری این نشست اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار