کتاب برنامه راهبردی روستاهای بخش خرانق با رویکرد توسعه پایدار روستایی به مناسبت روز روستا با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولان محلی شهرستان اردکان رونمایی شد.
کد خبر: ۶۶۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 15 October 2018

هادی مقیمی در آیین رونمایی این کتاب گفت: اشتغال، آموزش و جاذبه‌های زندگی شهری باعث شد تا جمعیت از روستاها پراکنده و به شهرها مهاجرت کنند.
وی با اشاره به ظرفیت های مختلف در روستاها از بخشدار خواست برنامه های اشتغال‌ زایی روستایی در حوزه‌های گردشگری و صنعتی را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهد و با جذب سرمایه‌گذاران، زمینه توسعه بیشتر منطقه و ماندگاری جمعیت را فراهم کند.
فرماندار اردکان اظهار داشت: سال‌های گذشته مهاجرت جمعیت از روستاها باعث بلااستفاده‌ ماندن تعدادی از مدارس در بخش خرانق شده و با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی می‌توان از فضاهای موجود استفاده کرد.
مقیمی افزود: جاذبه زندگی در شهرها و مقایسه آن با امکانات رفاهی موجود در روستاها از دیگر عواملی است که باعث جذب روستاییان به شهرها شده است.
فرماندار اردکان و تعدادی از مسئولان اداره‌های مختلف در سفر به خرانق از عملیات حصارکشی آرامستان روستای « سنگرد» و آسفالت معابر این روستا که با تخصیص اعتبارات لازم به بهره‌برداری رسیده است ، بازدید کرد.
وی سپس با حضور در روستای مزرعه‌ آقا، از پارک روستا بازدید کرد و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مأموریت داد برای تأمین آسفالت موردنیاز با مشارکت بخشداری اقدام کند.
مقیمی از مجتمع بین‌راهی ساغند بازدید کرد و ضمن رایزنی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تسریع در انجام اقدامات موردنیاز برای خدمات‌دهی بیشتر به مسافران را خواستار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار