یک فعال حقوق کودکان مطرح کرد:
نماینده انجمن هنر کودکان و نوجوانان محیط زیست خوزستان گفت: فرا نگرفتن چگونگی ارتباط برقرار کردن با دانش‌آموزان یکی از مسائلی است که کودک را از مدرسه فراری می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 18 October 2018

مریم رمضان‌پور در شورای هماهنگی حقوق کودک که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به مواردی که موجب بازماندن کودکان از تحصیل می‌شود، اظهار کرد: زمانی که از بازماندن از تحصیل صحبت می‌کنیم به معنی این است که کودکان به دلایل گوناگونی تحصیل را ترک کرده است. یکی از مسائلی که موجب بازماندن کودکان از تحصیل می‌شود نوع برخورد کادر مدرسه با دانش‌آموزان است.

وی افزود: فرا نگرفتن چگونگی ارتباط برقرار کردن با دانش‌آموزان یکی از مسائلی است که کودک را از مدرسه فراری می‌دهد.

نماینده انجمن هنر کودکان و نوجوانان محیط زیست خوزستان تصریح کرد: طی دو سه روز گذشته به دلیل اینکه کادر مدرسه با یکی از دانش‌آموزان برخورد بدی کرده بود، کودک پس از برگشتن به منزل دیگر به مدرسه نیامد. با توجه به اینکه والدین این کودک از هم جدا شده‌اند و مشکل دارد، باید شرایط و نوع سیستم آموزشی به گونه‌ای باشد که کودک برای آمدن به مدرسه ترغیب شود.

رمضان‌پور گفت: زمانی که کودکی به دلیل مشکلاتی که دارد یک رفتار نابهنجار از خود نشان می‌دهد و کادر مدرسه نیز در مقابل رفتار نابهنجارتری در برابر وی از خود نشان می‌دهند، کودک دیگر علاقه‌ای به مدرسه آمدن ندارد.

وی با بیان اینکه روند نمره‌دهی در نظام آموزشی صحیح نیست، افزود: سیستم آموزشی به دلایل گوناگون به گونه‌ای شده که باید به دانش‌آموزان نمره قبولی داده شود. در حال حاضر گاهی یک دانش‌آموز کلاس ششم نمی‌تواند حتی اسم خود را بنویسد و در پایه‌های بعدی ترک تحصیل می‌کند زیرا نمی‌تواند مقاطع بعدی مدرسه را طی کند. این وضعیت به این دلیل است که برای بالا بردن درصد قبولی یا هر دلیل دیگر به دانش‌آموزان نمره می‌دهند.

نماینده انجمن هنر کودکان و نوجوان محیط زیست خوزستان گفت: در گذشته مرکز شهر از بهترین نقاط برای کودکان بوده است اما اکنون بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه کودکان در این مناطق وجود دارند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کودکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار