در این صندوق، یک بسته فرهنگی حمایتی ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تدوین و پیش بینی شده است. سیاست‌های حمایتی آن بر چهار رکن بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تکریم و مستمری و خدمات رفاهی، تسهیلاتی و وام تنظیم شده است.
کد خبر: ۶۶۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸ 19 October 2018

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: هدف از سفرهای حمایتی برخورداری عادلانه اعضاء از امکانات صندوق اعتباری است.

تابناک-مدیران صندوق اعتباری هنر طی سفری به شهرستان لنده با اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار و در منازل شماری از هنرمندان و فرهیختگان این خطه حضور یافتند.

سفر مدیران صندوق اعتباری هنر به شهرستان لنده

حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر در دیدار با هنرمندان لنده، با اشاره به اهداف سفرهای حمایتی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاه هنرمندان بزرگی است که از سرمایه های معنوی کشور ما محسوب می شوند.

حیدری در ادامه افزود: طرح سفرهای حمایتی براساس رویکرد صندوق اعتباری هنر مبنی بر شناسایی هنرمندان گمنام و بهره مندی عادلانه هنرمندان سراسر کشور از خدمات صندوق در سال 96 آغاز شد، وما در صدد هستیم طی سفرهای حمایتی هنرمندان مستعد و گمنام را شناسایی تا اصالت فرهنگ و هنر هر منطقه حفظ شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری هنر ادامه داد: در رویکرد صندوق ما بدنبال رونق کسب و کارهای فرهنگی خصوصاً در مناطق کمتر برخوردار هستیم، امیدواریم با همراهی هنرمندان سراسر کشور زمینه توانمند سازی هرچه بیشتر خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و رسانه کشور با رونق بازار کسب و کارهای فرهنگی فراهم شود.

حیدری همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سفرهای گذشته گفت: علی رغم بودجه اندک صندوق اعتباری هنر رویکرد جدی ما به سمت استان ها و شهرستان ها خصوصاً مناطق محروم و کم برخوردار معطوف است، بر اساس شرایط و امکانات موجود با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش نمودیم حداکثر اقدامات در جهت رفع مشکلات بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خصوصاً در مناطق محروم صورت گیرد.

در این دیدار زهرا حق شعار، مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری گفت، هنرمندان صاحب سبک بسیاری در اقصی نقاط ایران فعالیت دارند که امیدواریم با همراهی و کمک اهالی فرهنگ و هنر استان‌ها آنها را شناسایی تا  بتوانند از خدمات و تسهیلات صندوق بهره مند شوند.

حق شعار ضمن تقدیر از توجه و پیگیری ویژه مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از سفرهای حمایتی افزود: تمام تلاش مدیرعامل و کارکنان صندوق اعتباری هنر در این سفرها بهره مندی هنرمندان سراسر کشور از خدمات صندوق است،
امیدواریم با توجه به امکانات موجود گامی هرچند کوچک در جهت شناسایی و رفاه حال فعالان فرهنگی و هنری کشور برداریم.

طی این سفر مشکلات بیمه ای، تکریم و مستمری هنرمندان شهرستان لنده مورد بررسی قرار گرفت و مدیران صندوق اعتباری هنر در خصوص حل مشکلات بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ و هنر این منطقه در چارچوب وظایف و مسئولیت های صندوق اعتباری هنر قول مساعد دادند.

گفتنی است دراین دیدار اسماعیل زارعی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده از ظرفیت های شهرستان و نیروی انسانی خلاق و پرکار گفتند و از مسئولین صندوق اعتباری درخواست داشتند با در نظر گرفتن محرومیت منطقه نگاه ویژه به هنرمندان حوزه های مختلف این شهرستان داشته باشند .

هیأت اعزامی صندوق اعتباری هنر در ادامه این سفر با برخی از پیشکسوتان شهرستان دیدار داشتند .

لازم بذکر است صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران که با هدف حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور و ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان تشکیل شده است؛ وظیفه امور بیمه‌ای این صنف را بر عهده دارد.

در حال حاضر تعداد زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند، در این صندوق، یک بسته فرهنگی حمایتی ویژه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تدوین و پیش بینی شده است. سیاست‌های حمایتی آن بر چهار رکن بیمه تأمین اجتماعی، بیمه تکمیلی، تکریم و مستمری و خدمات رفاهی، تسهیلاتی و وام تنظیم شده است.
طبق توافق سازمان تامین‌ اجتماعی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران واجد شرایط با معرفی‌نامه این صندوق، تحت پوشش بیمه تأمین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار