مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران؛
مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران ، در گفتگو باخبرنگار ما گفت ، درراستای اجرای فرایند انتخاب کتابداران، کتابخانه ها و فعالیت های کتابخانه ای برتر در سالجاری، امکان ثبت فعالیت‌های خلاقانه شهروندان مازندرانی در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور (سامان) فراهم شد.
کد خبر: ۶۶۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 20 October 2018

عضوشورای اداری استانداری مازندران، اظهار کرد: به منظور تقدیر و ترویج فرهنگ فعالیت‌های خلاقانه کتابخانه‌های عمومی طی سالجاری امکان ثبت فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه کتابخانه‌های عمومی در سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور فراهم شد.
ارزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های مازندران تصریح کرد؛ باراه اندازی این سامانه امکان، فعالیت‌های خلاقانه و نوآوری‌های کتابداران در هر سطحی از امور کتابخانه‌ای، ترویجی، کتابخوانی، فرهنگی، فضاسازی و ... گردآوری وسپس سازماندهی خواهد شد و فعالیت‌های برتر اجرا شده در کتابخانه‌های عمومی به عنوان الگو، برای بهره برداری سایر همکاران تبلیغ و ترویج شده وهمراستا ان از اقدامات خلاقانه افراد شاخص تقدیر خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: دراین زمینه صرفا فعالیت‌هایی قابل ثبت در این سامانه است که در کتابخانه های عمومی اجرا شده و مصداق خلاقیت، نوآوری و حاصل ایده‌پردازی کتابداران کتابخانه باشد.

در سایه همبستگی دستگاه های فرهنگی به نتیجه مطلوب خواهیم رسید

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیداربا محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را مثبت وسازنده توصیف کرد، وگفت: هر یک از دستگاه های فرهنگی رسالتی بر دوش دارند تا گفتمان انقلاب اسلامی را به شکوفایی برسانند که نباید از همکاری و تعامل با یکدیگر غفلت کرد.

ولیپور آسیب شناسی فرهنگی را مقدمه برنامه ریزی صحیح دانست و اظهار داشت: ما در کتابخانه های عمومی به دنبال کتاب درمانی بیماری های فرهنگی هستیم و امیدواریم با همکاری بیشتر متولیان فرهنگ، نقش آفرینی موثرتری داشته باشیم.
محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت برطرف شدن مشکلات معیشتی اهالی فرهنگ، گفت: این مشکلات نباید توجه به عرصه فرهنگ را تحت الشعاع قرار دهد و برعکس دستگاه ها و فعالان فرهنگی باید در این فضا حضور امیدبخشی داشته باشند تا از این گردنه های حساس عبور کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ در کشور ما با شخصیت های بزرگ و همچنین احساسات و عواطف غنی انسانی آراسته است، بیان داشت: نیاز به یک همت مضاعف داریم تا جایگاه واقعی خودمان را بدست آوریم و مطمئنا همیاری همه ارکان فرهنگ به این مهم کمک خواهد کرد.

حضور کودکان در کتابخانه های عمومی مانند پروانه هایی است که در بوستان اندیشه از کتاب ها شهد دانایی می گیرند

عضوشورای اداری استانداری بااشاره به جایگاه کودکان سفیران کتاب در جامعه گفت؛ زندگی با کتاب و رشد یافتن با کتابخوانی، هنر زندگی بهتر و ترسیم آینده ای درخشان تر را به ما می آموزد،
این استاددانشگاه اظهار داشت: علم و آگاهی بال های پیشرفت شما خواهند بود و می توانید با این بال ها به خداوند نزدیک تر شده و طعم زیبای زندگی در آسمان افتخار و قله های موفقیت را به خوبی بچشید.

ولیپور همچنین اضافه کرد: حضور فعال در کتابخانه های عمومی برای هررده سنین در هرجامعه وفرهنگی مایه خشتودی است و بنده عمیقا باوردارم کتابخانه بوستان دانش است و شما هم گل های زیبا و معطر این بوستان هستید که می توانید بعنوان یک الگوی خوب برای سایر قشر الگوسازی کنیدو آنها را برای بهره مندی از نعمت کتاب های مفید، تشویق کنید.

ولیپور ابراز امیدواری کرد با بررسی مشکلات و پیشنهاداتی که از سوی سفیران کتاب برگزار میشود، آنها را در انجام فعالیت هایشان موفق تر از گذشته و تعداد سفیران کتاب را در سال های آینده چند برابر شوند تا پیام آور خداباوری و آگاهی و مهربانی باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه کودکان فعال در عرصه کتابخوانی در تمام زمینه ها موفق و پیشتازند، بیان داشت: دوستی با کتاب دامنه واژگان و وسعت کلمات را غنا می بخشد و کودکان کتابخوان را تبدیل به سخنورانی دانا و مهربان می کند.
این استاددانشگاه همچنین با تاکید بر اینکه این کودکان سفیران کتاب و طلایه داران کتابخوانی در کتابخانه های عمومی مازندران می باشند برلزوم فرهنگسازی واشاعه نگرش و نیزتکریم این طیف تاثیرگذار در جامعه تاکیدکرد

**کتاب هایی که همراه با شیعیان راهی کربلا در اربعین حسینی شدند
این استاددانشگاه خاطرنشان کرد، در آستانه پیاده روی اربعین حسینی(ع)، چند صد جلد کتاب جهت برپایی ایستگاه های مطالعه در مسیر راهپیمایی نجف به کربلا در ایام پیاده روی اربعین، از سوی این اداره کل به یکی از موکب های مازندران اهدا شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خاطرنشان کرد؛ راهپیمایی با شکوه و راهبردی اربعین که باید برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن آن، بسیج ملی صورت گیرد، فرصتی را ایجاد می کند که برای اجرای هرگونه برنامه فرهنگی بی نظیر است و مسئله کتابخوانی از جمله مهمترین آنهاست.

عضوشورای اداری استانداری ابراز امیدواری کرد؛ برپایی این ایستگاه های مطالعه در این سفر معنوی، تا حدودی دِین کتابداران و مجموعه همکاران کتابخانه های عمومی مازندران را نسبت به ادای وظیفه برای برگزاری باشکوه این مراسم ادا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار