مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از نامطلوب بودن عملکرد شهرداری های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در تجهیز و استاندارد سازی کشتارگاه های دام سبک و سنگین خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 21 November 2018
به گزارش تابناک سمنان ، مدیر کل دامپزشکی استان سمنان ،  در 5 سال گذشته 11 کشتارگاه در استان سمنان فعال بود که از این تعداد 6 کشتارگاه به دلیل رعایت نشدن نکات بهداشتی غیرفعال شد.
وی خاطر نشان کرد: اکنون 5 کشتارگاه به صورت نیمه صنعتی در استان سمنان فعالیت می کنند که هیچ یک از این کشتارگاه ها پروانه بهره برداری ندارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ادامه داد: این اداره کل وظیفه نظارت بر روند کشتار و رعایت نکات بهداشتی در کشتارگاه ها را برعهده دارد و عملیات ساخت و تجهیز مراکز کشتار دام بر عهده شهرداری های استان است.
سعیدی اضافه کرد: اگر کشتارگاه های موجود استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی و نکات بهداشتی اقدام نکنند در آینده نزدیک این اماکن تعطیل می شود.
وی خاطرنشان کرد: کشتارگاه شاهرود اگر حتی تمامی نکات ساختاری و تجهیزاتی را رعایت کند به دلیل آن که در محدوده شهری قرار دارد باید تعطیل شود.
سعیدی گفت: اکنون برای ساخت کشتارگاه های جدید در سمنان، شاهرود و دامغان با سرمایه گذار مذاکره هایی انجام شده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر راهبردی برای عملیات ساخت این طرح ها اقدام شود.
مدیرکل دامپزشکی سمنان تصریح کرد: کشتارگاه گرمسار به دلیل آنکه در بیرون شهر قرار دارد با تجهیز و رفع مشکلات زیرساخت می تواند پروانه بهره برداری دریافت کند.
روزانه دستکم 500 راس دام سبک و 40 راس دام سنگین در کشتارگاه های نیمه صنعتی استان سمنان ذبح می شود.
بیش از یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و حدود 100 هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار