در حالی که در ماه اول پاییز کاکاوند با باز کردن درهای این اداره کل به روی برخی خبرنگاران از به روز بودن نرم افزارهای هواشناسی خود خبر داده بود که مورد نقد قرار گرفت اما در مصاحبه ای جدید از نواقصات در این اداره خبر می دهد!
کد خبر: ۶۸۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 02 December 2018

تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، مصاحبه های مدیر کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص موقعیت این اداره در زمینه پیش بینی وضعیت هوا کم کم به جایی می رسد که احتمال نقض مصاحبه بر مصاحبه ای دیگر را به مخاطب متبادر می کند!

واقعیت این است که به هواشناسی استان چندان اعتمادی نیست چرا که اولا خیلی دیر به پیش بینی وضعیت هوا می پردازد و ثانیا برخی مصاحبه های مدیر کل این دستگاه نشان از نوعی بی برنامگی در این دستگاه می دهد ! چرا که گاهی از امکانات بالا صحبت می کند و گاهی هم از نبود زیرساخت ها و نواقص سخن می گوید!
در حالی که در ماه اول پاییز کاکاوند با باز کردن درهای این اداره کل به روی برخی خبرنگاران از به روز بودن نرم افزارهای هواشناسی خود خبر داده بود که مورد نقد قرار گرفت(اینجا) اما در مصاحبه ای جدید از نواقصات در این اداره خبر می دهد!
این مصاحبه به نوعی اعتراف بر دقیق نبودن پیش بینی ها است! ضمن اینکه برخی کارشناسان این اداره بر این اعتقاد هستند که اطلاعات هواشناسی استان دقیق تر  از اطلاعات سازمان هواشناسی کشوری است و دلیل آن را هم در دست بودن  پارامترهای محلی عنوان می کنند.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد که از بروز بودن سیستم خود و پیشبینی موفق ۹۰ درصدی می گفت ، در مصاحبه ای جدید گفت: بسترهای مخابراتی مورد نیاز در زمینه پیش بینی دقیق هواشناسی در استان ناقص است.
رضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ذاکرنیوز در یاسوج اظهار داشت: اطلاعات هواشناسی استان به‌روز بوده و قوی‌ترین شبکه پایش و پیش‌بینی را داریم ولی شاید در بسترهای مخابراتی نواقصی باشد.
وی با بیان اینکه به صورت شبانه روزی اطلاعات مورد نیاز برای پیش‌بینی درست و دقیق را جمع‌آوری می‌کنیم، عنوان کرد: 85 ایستگاه باران‌سنجی در مناطق مختلف استان و یک ایستگاه کشاورزی واقع در منطقه امامزاده جعفر گچساران داریم.

کاکاوند با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های مخابراتی در این استان نامطلوب است، ابراز کرد: در صورت نبود زیرساخت‌های لازم اطلاعات ایستگاه‌ها به موقع نمی‌رسد و به همین دلیل امکان دارد برخی مواقع گپ آماری داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این استان مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی مقیاسشان نسبت به محدوده جغرافیایی بیشتر بوده و به همین دلیل دقت پیش‌بینی در برخی مواقع پایین می‌آید.

کاکاوند با اشاره به طراحی سامانه کشاورزی(تحک) توسط سازمان هواشناسی ادامه داد: در این سامانه کشاورزان در هر نقطه می‌توانند وارد شده و آخرین اطلاعات هواشناسی را دریافت کنند و هم اکنون هر گونه اطلاع رسانی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کمبود نیرو دارد، بیان کرد: از 81 پست مصوب تنها 33 مورد تامین شده و در سایر پست‌ها با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اتفاقا پیش بینی یاسوج همواره درست از اب در میاد چون همه حالات را میگه مثلا میگه فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با رگبار و بارندگی که یکیش اخرش درست میشه
امرلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ای کاش این هواشناسی تعطیل می شد چون هیچ سودی برا استان نداره فقط یه بودجه ای از بیت المال دریافت می کنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار