فرمانده انتظامی شهرستان بانه گفت: فردی که به دلیل اختلاف مالی به قتل رحیم ذبیحی کارگردان و فیلمساز بانه‌ای و برادرش کیوان ذبیحی اقدام کرده بود، دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ 09 December 2018

به گزارش تابناک کردستان، سرهنگ رسول کرمی‌چگینی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با تلاش ماموران انتظامی این فرد 24 ساعت بعد از وقوع جنایت دستگیر شد.

وی با بیان اینکه علت این جنایت اختلافات مالی از سوی قاتل اعلام شده است، گفت: قاتل قبل از ارتکاب به جرم، مقتولین را با استفاده از اسپری بی هوش کرده و با خودروی متعلق به رحیم ذبیحی آنها را به خارج از شهر برده و در جاده روستایی نیزه‌رود خودرو را آتش زده و سپس به دره می‌اندازد.

فرمانده انتظامی شهرستان بانه تصریح کرد: این فرد با هویت ا ـ ع اهل مراغه و ساکن بانه است و با کیوان ذبیحی برادر رحیم دوست بوده است.

به گزارش ایرنا، عصر جمعه گذشته یک دستگاه خودروی سواری دوو در محور بانه به آرمرده نزدیکی روستای نیزه رود به دلیل نامعلوم و نامشخص از جاده منحرف و به دره سقوط کرده و آتش گرفته بود.

در این حادثه به ظاهر رانندگی 2 نفر جان باختند که به گفته کیوان شمسی رئیس پزشکی قانونی بانه پس از بررسی‌های فنی و آزمایش‌های پزشکی هویت این 2 جانباخته شناسایی و مشخص شد جانباختگان رحیم ذبیحی کارگردان و فیلمساز بانه‌ای و برادرش کیوان ذبیحی هستند.

رحیم ذبیحی در سال 1381 اولین فیلم کوتاه خود را به نام «هاوار» ساخت که در جشنواره های داخلی و خارجی مورد توجه صاحب نظران و منتقدان سینما قرار گرفت.

دریافت دیپلم‌های افتخار متعدد از دست سینماگران برجسته کشورمان و کسب جوایز از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به خاطر ساخت فیلم‌هایش در کارنامه کاری این فیلم ساز جوان و متعهد نشانه توانمندی او در ساخت فیلم بوده است.

آخرین ساخته رحیم ذبیحی فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» می‌باشد که یک فیلم مستند 40 دقیقه‌ای است و در سال 1390 برای صدا و سیمای مرکز کردستان تهیه و تولید شده بود.

این فیلم نامزد بهترین فیلم مستند دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) بود که همزمان با هفته دفاع مقدس در روزهای 3 تا 7 مهرماه جاری به مرکزیت استان کرمان در 64 منطقه مرزی در 16 استان کشور و 9 کشور جهان برگزار ‌شد.

فیلم مستند «سنگ مزاری برای برادر شهیدم» همچنین در هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در شهر مشهد مقدس و در بخش مسابقه ملی جایزه ویژه هیات داوران را گرفت و در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» تهران 1391 نیز موفق به کسب رتبه برتر در بخش جنگ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار