مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس با بیان اینکه جانبازان شیمیایی این استان با کمبود دارو روبرو هستند گفت: این داروها شامل اشک مصنوعی و اسپری‌های تنفسی است.
کد خبر: ۶۸۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ 10 December 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمدرضا حاجی‌پور امروز در نشست خبری اظهار داشت: استان فارس دارای پنج‌هزار و 500 جانباز شیمیایی است که از این نظر رتبه چهارم کشور را به لحاظ تعداد جانباز شیمیایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انجمن جانبازان شیمیایی استان فارس از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرده و جانبازان شدید شیمیایی نیز عضو این انجمن هستند تصریح کرد: این انجمن در بخش دارویی، درمان، پزشکی، پژوهش، حقوقی و امور بین‌الملل فعال بوده و هدف آنان نیز خدمت به جانبازان است.

حاجی‌پور به وضعیت تامین داروی جانبازان شیمیایی در استان فارس اشاره و تصریح کرد: با توجه به همکاری‌های بسیار مناسبی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در استان دارند باز هم شاهد کاهش داروی جانبازان شیمایی هستیم و یکی از عوامل آن نیز به تحریم‌ها بر می‌گردد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تشکل‌های شاهد و ایثار کشور خاطرنشان کرد: در زمینه قطره چشمی یا همان اشک مصنوعی، اسپری‌های تنفسی و داروی‌های خاص با مشکل رووبرو هستیم که درخواست تامین آن را داریم.

حاجی‌زاده گفت: براساس موجود حدود هزار نفر از جانبازان شیمیایی استان فارس به این داروها به ویژه اشک مصنوعی نیاز دارند و به گفته پزشکان اگر این داروها تامین نشود آسیب بسیار جدی به چشمان آنان وارد می‌کند.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس همچنین از عضویت چهارنفر از اعضای این انجمن در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمایی که در آن 196 کشور حضور دارند خبرداد و افزود: 12 سال است عضو این سازمان بوده و دارای کرسی هستیم و امسال نیز در بیست و سومین کنفرانس سازمان منع گسترش صلاح‌های شیمایی که از 28 آبان تا 10 آذر 97 در لاهه کشور هلند برگزار شد حضور یافتیم.

حاجی‌پور با بیان اینکه انجمن دفاع از حقوق شیمیایی استان فارس در این کنفرانس به قرائت بیانیه پرداخت که مورد تشویق حضار قرار گرفت خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه لیست 150 قلم داروی مورد نیاز جانبازان کشور نیز اعلام شد.

وی گفت: پس از قرائت بیانیه نمایندگان ایران سفیر آمریکا به شدت ناراحت شد و اعلام کرد، حضور مصدومان شیمایی ایران سایه سنگینی بر این کنفرانس انداخته است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی فارس با تاکید بر اینکه جانبازان شرکت کننده ایران در این نشست همچنین تحریم‌های دارویی را محکوم کرده و خواستار پیگیری این موضوع شدند گفت: در حاشیه کنفرانس نمایشگاه‌هایی از اسناد بمباران‌های شیمیایی در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد و یکی از جانبازان که در آن زمان نیز برای درمان به کشور هلند نیز اعزام شده بود در این نشست حضور یافته و به تشریح عوارض سلاح‌های شیمیایی پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار