رئیس سازمان محیط زیست گفت: بندر خمیر شهر تالابی در کنوانسیون جهانی به ثبت می‌رسد‌. سال 1971 کنوانسیون تالاب‌ها در رامسر تشکیل شد و در چنین روزی قرار شد که جهان در راستای حفظ محیط زیست تالاب‌های خود را حفظ کند.
کد خبر: ۷۱۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸ 02 February 2019

عیسی کلانتری عصر امروز در همایش روز جهانی تالاب‌ها اظهار داشت: مجلس سه لایحه حمایت از تالاب‌ها، لایحه هوای پاک، تصویب 12 آئین نامه، لایحه خاک را مجلس تصویب کرده است و لایحه حمایت از محیط بانان را قبل از اینکه سال تمام شود تصویب می‌شود.

وی افزود: سال 1971 کنوانسیون تالاب‌ها در رامسر تشکیل شد و در چنین روزی قرار شد که جهان در راستای حفظ محیط زیست تالاب‌های خود را حفظ کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: شهر خمیر را به عنوان شهر بین المللی تالاب در کنوانسیون تالاب ها رجیستر می شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم حافظان خوبی برای نسل‌های بعد در بعد محیط زیست باشیم و دلیل آن توسعه در تقابل محیط زیست قرار دادن است.

وی افزود: دولت مصمم است که پیوست این مهم را با رشد اقتصادی با حفظ محیط زیست به هم پیوند بزند و مطمئن هستیم که اگر روش‌های درست را پیش بگیریم که هم محیط زیست‌مان درست شود و توسعه پایدار در دل محیط زیست باشد می‌تواند کشور آینده خوبی را داشته باشد.

معاون رئیس جمهور گفت: اقتصادی بودن و اجتماعی بودن و حفظ حقوق نسل‌هایی که هنوز به دنیا نیامده را نادیده گرفته‌ایم،با تخریب‌ها و توسعه‌های بی‌برنامه‌ریزی حقوق نسل های آینده را نادیده گرفته و تضییع کرده ایم.

کلانتری تصریح کرد: دیدگاه شخص رئیس جمهور این‌گونه نیست؛ ما بیش از 15الی 20 سال دریاچه ارومیه را خشکاندیم و هم اکنون با خرج کرد هزینه سالی 15 الی 20 میلیارد تومان به دنبال احیای آن هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: هر تالابی را که خشکاندیم چندین برابر فایده آن را باید هزینه کنیم تا شاید به حالت اولیه اش برگردد.

وی گفت: محیط زیست در مواردی برگشت پذیر است و در مواردی برگشت پذیر نخواهد بود.

کلانتری خاطرنشان کرد: هنگامی که دولت می خواست دریاچه ارومیه را احیا کند خیلی‌ها می‌گفتند شما می خواهید آب کشاورزی را نصف کنید و اگر آن را احیا نمی‌کردیم پنج‌هزار نفر باید منطقه را ترک می‌کردند.

رئیس سازمان محیط زیست بیان داشت: برای توسعه و آبادانی کشور راه‌ها را نباید ببندیم و باید به دنبال راه‌حل‌های مناسب باشیم تا به شراط زیست محیطی آسیبی نرسد.

وی گفت: ما مصمم هستیم که از تمام توان و شعور جمعی کشور استفاده کنیم و از تمام توان دانشگاه های مادر در کشور بهره گرفته‌ایم.

کلانتری اظهار داشت: اگر مردم پیوند خود را با زیستگاه‌ها حفظ نکنند، شکارچی‌ها نانشان در روغن است اگر مردم نباشند با سه تا چهارهزار محیط‌بان نمی‌توان حافظ منابع محیط زیستی کشور بود.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار