مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ظرفیت گردشگری جنگل های هیرکانی مازندران گفت: یکی از مهم ترین ظرفیت های در حال ثبت مازندران ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در تابستان ۹۸است.
کد خبر: ۷۱۵۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 17 February 2019

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ظرفیت گردشگری جنگل های هیرکانی مازندران گفت: یکی از مهم ترین ظرفیت های در حال ثبت مازندران ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در تابستان ۹۸است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سیف اله فرزانه در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر سال ۹۷ استان مازندران که صبح امروز در استانداری برگزار شد با اشاره اینکه در این مدت ظرفیت های گردشگری استان ثبت جهانی شده است،اظهارداشت: یکی از مهم ترین ظرفیت های در حال ثبت مازندران ثبت جهانی جنگل های هیرکانی در تابستان ۹۸است.

وی با بیان اینکه همه نهادهای دخیل در حوزه گردشگری باید از واژه گردشگری به خوبی استفاده کنند،افزود: ۸۷۰آب بندان با وسعت ۱۷هزار هکتار در مازندران فرصت خوبی برای جذب گردشگران است.

مدیرکل میراث گردشگری استان مازندران با بیان اینکه ساماندهی درست دریا می تواند یکی از ظرفیت های استان باشد،یادآورشد:تعداد گردشگران مقیم استان ازفروردین 97 تا ۱۵ بهمن ۹۷ تاکنون ۵۳میلیون و ۵۹۵هزار و ۸۳۸نفر شب اقامت بوده است که به نسبت سال گذشته ۴درصد رشد داشته است‌.

وی افزود:پیش بینی می شود در ایام نوروز در کشور به ویژه استان مازندران با افزایش جمعیت گردشگر رو به رو شویم زیرا نرخ ارز افزایش یافته و سفرهای خارجی مقرون به صرفه نیست.

فرزانه با بیان اینکه در جذب گردشگر خارجی رشد قابل توجهی داشتیم،گفت: مانند سنوات گذشته برای ایام نوروز در جهت توسعه گردشگری و جذب گردشگر نوروزگاه ها با برنامه های متنوع نوروزی در تمامی شهرستان ها برپا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران تصریح کرد: دستگاه های خدمات دهنده ظرفیت های اسکان را در هر شهرستان باید تا ۱۰ اسفند به دبیرخانه گردشگری ارسال کنند.

وی یادآورشد:اجرای موسیقی زنده نیز از جمله برنامه های مفرح برای جذب گردشگران در ایام نوروز خواهد بود.

در ادامه این جلسه اپلیکیشن "سفرنما"به منظور تسهیل در امر گردشگری در مازندران رونمایی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار