مسوول بسیج دانشجویی استان همدان هدف از برگزاری این یادواره را آشنایی نسل جوان انقلاب اسلامی با تجربیات دفاع مقدس و سیره و منش رزمندگان در این دوران دانست و گفت: آنچه باعث شد ما بتوانیم از سد فشار نظامی غرب، آمریکا و شوروی سابق در برابر صدام بگذریم، همت انقلابی و روحیه جهادی جوانان آن دوران بود.
کد خبر: ۷۱۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 17 February 2019
طیب فریادرس از برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان همدان خبر داد و گفت: این مراسم ۳۰ بهمن ماه با حضور سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، فریادرس از برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان همدان خبر داد و اظهار کرد: سخنران این مراسم سردار سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این مراسم در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار خواهد شد ادامه داد: کنگره شهدای دانشجو ۳۰ بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، جوانان آمدند و کشور را از این فشار نجات دادند و نیاز امروز کشورمان نیز مجدداً همین روحیه جهادی است.

فریادرس تفکر مرام مدیریتی را نیاز امروز کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: مشکل کنونی کشورمان نیز نتیجه عدم توجه به سبک مدیریت انقلابی و اسلامی است که اگر توجه می‌شد مشکلات ما نیز خود به خود حل می‌شد.

وی اضافه کرد: چشم امیدی که امروز به غرب داشته و در برخی از ارکان دولت نیز مشاهده می‌شود، باید به سبک و سیره شهدا برگشته و تفکرات شهدا را در جامعه پیاده کنیم.

مسوول بسیج دانشجویی استان همدان با تأکید بر اینکه امروز جوانان ما اینگونه هستند و سیره شهدا و جوانمردی و ایثار شهدا را در خود دارند گفت: برگزاری کنگره و یادواره شهدا در تعمیق‌بخشی به روحیه ایثار و شهادت است و باعث می‌شود در آینده مصونیت داشته باشیم، از اینکه تفکرات غربی و غرب‌گرا کشور را به سمتی ببرد که ما نیازمند غرب باشیم.

وی با بیان اینکه دو جشنواره پیوست این کنگره طی سال گذشته برگزار شده است بیان کرد: طی سال‌های گذشته جشنواره فرهنگی و ورزشی، حدود ۱۹ یادواره شهدا و مسابقات کتابخوانی نیز در دانشگاه‌ها برگزار شد.

فریادرس با بیان اینکه ۱۵۲ شهید دانشجو در استان همدان وجود دارد بیان کرد: البته در آمار شهدا هنوز قطعیت وجود ندارد، چون شهدایی هستند که از همدان در استان‌های دیگر تحصیل کرده و شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه این کنگره به صورت دو سالانه برگزار می‌شود گفت: امسال به عنوان سومین سال این کنگره برگزار می‌شود که کنگره استانی پیوست کنگره ملی است که برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار