استاندار خوزستان با تأکید بر این‌که مانور نظافت در شهرستان‌ها برگزار شود، عنوان کرد: در زیباسازی و نورپردازی شهرها شهرداری‌ها بسیج شوند و تا جایی که امکان دارد محیط را دلنواز کنند که رضایت‌مندی بازدیدکنندگان فراهم شود. اقامتگاه‌هایی برای زمان بارندگی و طوفان در شهرها فراهم شود.
کد خبر: ۷۱۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵ 17 February 2019

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان عصر امروز با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و جمعی از فرمانداران در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش"تابناک"؛ غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این نشست ضمن محکوم کردن جنایات هولناک تروریستی در استان سیستان و بلوچستان و تأکید بر گرفتن انتقام خون شهدا، اظهار کرد: بعد از یک دوره خشک‌سالی سخت که سال گذشته سخت‌ترین سال برای خوزستان بود و ذخیره آبی پشت سدها به حداقل رسیده بود، امسال با بارش‌های خوب جبران شد. هم اکنون سدها و مخازن سدها در بهترین شرایط خود در ۲۰ سال گذشته قرار دارند.

وی افزود: از 13 بهمن تا ۲۲ بهمن بیش از ۸۱۵ هزار گردشگر وارد استان خوزستان شد که به ما هشدار می‌دهد که خوزستان امسال باید آمادگی میزبانی از مسافران بیشتری را داشته باشد.

استاندار خوزستان با تأکید بر این‌که مانور نظافت در شهرستان‌ها برگزار شود، عنوان کرد: در زیباسازی و نورپردازی شهرها شهرداری‌ها بسیج شوند و تا جایی که امکان دارد محیط را دلنواز کنند که رضایت‌مندی بازدیدکنندگان فراهم شود. اقامتگاه‌هایی برای زمان بارندگی و طوفان در شهرها فراهم شود.

وی افزود: اهواز قلب استان است. حتماً زیباسازی، گل‌کاری و روان‌سازی ترافیک شهر اهواز به‌طور ویژه پیگیری شود؛ شهرهای ورودی استان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و فرماندارها براین موضوع نظارت کامل داشته باشند.

شریعتی با اشاره به این‌که ارزاق عمومی مردم با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود، اظهار کرد: ارزاقی که وارد استان می‌شود تا زمان توزیع آن‌ها مطلع هستیم و اطلاع نداریم آیا به شکل صحیح به دست مصرف‌کننده می‌رسد و یا در دست دلال‌ها است؟ در پیگیری این موضوع ضعیف عمل شده است. باید این موضوع را مدیریت کرد که به‌جای این‌که افراد خاص میلیاردها تومان به جیب بزنند، محصولات به دست مردم برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به اختصاص سالانه ۴ میلیارد ریال برای یادمان شهدا، اظهار کرد: سال گذشته این مبلغ پرداخت شد امسال نیز این کار با همکاری سپاه پاسداران حتماً انجام می‌شود. تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها با راهیان نور نهایت همکاری را داشته باشند.

سرهنگ میرعبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت سفرهای راهیان نور، اظهار کرد: بهتر است اسم سفرهای راهیان نور را به گردشگری دفاع مقدس تغییر دهیم که همه دستگاه‌ها خود را سهیم بدانند و همکاری کنند؛ در سال گذشته بالغ‌بر ۳ میلیون نفر در قالب سفرهای راهیان نور به خوزستان وارد شدند و از پایتخت دفاع مقدس بازدید کردند؛ همچنین از استانداری انتظار داریم نهایت همکاری را در به‌روزرسانی یادمان شهدا انجام دهند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه ولی‌عصر(عج)، عنوان کرد: برنامه ره‌آورد سرزمین نور به مدت ۱۰ روز در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با استقبال شبانه بالغ‌بر یک هزار نفر برگزار می‌شود، از تمام دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم که برای این شب‌ها برنامه شبانه داشته باشند و همکاری لازم را انجام دهند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار اسکان شبانه را در استان خوزستان داریم که این روند در حال افزایش است. همچنین در اردوهای جهادی دانشجویان و دانش‌آموزان از تمام نقاط کشور سفر می‌کنند و امکانات موردنیاز را برای مناطق محروم فراهم می‌کنند.

حاجتی با اشاره به این‌که در 4 نقطه خوزستان رزمایش فرهنگی برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرکز خرید صنایع‌دستی خوزستان در ورودی و خروجی شهرها تعبیه شود و ورودی شهرها و تابلوهای تبلیغاتی بی‌استفاده سامان‌دهی شود.

وی افزود: گشت‌های شبانه‌روزی امنیتی را با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در دستور کار قرار دادیم که امنیت مسافران و مردم در تعطیلات نوروز به‌طور کامل تأمین شود.

امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز در این نشست، اظهار کرد: طرح ویژه نظارت نوروزی در سطح خرده‌فروشی و عمده‌فروشی از تاریخ ۱۱ بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد. همچنین برنامه‌ریزی برای کشیک واحدهای صنفی پرکاربرد ازجمله نانوایی، ایران‌خودرو و سایپا برای روزهای نوروز در سطح شهر اهواز و سایر شهرستان‌ها شده است.

وی افزود: سهمیه هر شهرستان از اقلام اساسی ارسال می‌شود و واحدهای برای ارائه خدمات و کالا با قیمت مناسب برای مهمانان نوروزی فراهم می‌شود.

نظری با اشاره به اهمیت ساماندهی مرغداری‌ها، عنوان کرد: برای اولین بار است که مرغداری‌ها در گردونه بحث نظارتی قرار می‌گیرند. در چند روز گذشته چندین پرونده برای مرغداری‌های متخلف تشکیل شد و برای برخی از آن‌ها جریمه‌های ۲۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شد.

وی گفت: فرمانداری‌ها سیستم نظارت سیار تشکیل دهند و مرغداری‌هایی که از طرف جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند مورد نظارت جدی قرار بگیرند و با متخلفان برخورد شود.

شهاب صدیقی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت جوی مناسب امسال در خوزستان، اظهار کرد: سال گذشته شگفتی در آمار مسافران نوروزی بر اساس شاخص میراث فرهنگی در خوزستان ثبت شد و شهر لالی با یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازدیدکننده رکورددار استان خوزستان شد؛ علاوه بر بازدیدکنندگان از سایر استان‌ها، مردم استان نیز به نقاط مختلف خوزستان سفر کردند.

وی افزود: سال گذشته استان خوزستان نمره خوبی از پایانه‌های مسافربری کسب نکرد، به همین دلیل لازم است فرماندارها بر پایانه‌ها نظارت داشته باشند.

صدیقی با اشاره به اهمیت نظافت شهرها با توجه به شرایط جوی استان، عنوان کرد: در تمامی شهرها در سه روز ۹ اسفند، ۱۶ اسفند و ۲۶ اسفند نظافت شهری با همکاری تمامی دستگاه‌ها انجام شود.

وی افزود: با همکاری میراث فرهنگی و حوزه اقتصادی استانداری اپلیکیشنی طراحی شد و در ورودی استان به مسافران ارائه می‌شود و مهمانان از طریق این اپلیکیشن از اطلاعات شهرستان‌ها، اطلاعات جوی و اخطاریه‌های مدیریت بحران مطلع می‌شوند.

 مدیرکل امور شهری استانداری با اشاره به ۸ محور ورودی خوزستان، عنوان کرد: بر اساس آمار سامانه‌های ترددشمار مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه تا ۲۲ بهمن‌ماه ۳۴۶ هزار و ۳۸۱ خودرو وارد استان خوزستان شد که حدود ۲۲ درصد از آن‌ها را خودروهای سنگین تشکیل می‌دهند، همچنین ۸۱۶ هزار نفر در این ایام به خوزستان سفر کردند.

وی افزود: امکانات هتلینگ استان ضعیف است و نسبت به تعداد مسافران ورودی دارای کمبود است که دو مرکز ثقل اسکان مسافر در استان وجود دارد که یکی از آن‌ها مدارس زیر نظر آموزش‌وپرورش و دیگری پارک‌ها زیر نظر سازمان شهرداری است. با توجه به شرایط جوی باید امکانات ویژه‌ای برای اسکان مسافران در فضای بسته را فراهم کنیم که در این خصوص علاوه بر سالن‌های ورزشی و مدارس باید استفاده از حسینیه‌ها نیز در دستور کار قرار بگیرد.

صدیقی با بیان این‌که نبود حمام مناسب در مدارس از موارد گله‌مندی مسافران است، عنوان کرد: امسال شهرستان‌ها در ایجاد حمام مناسب تلاش بیشتری داشته باشند. در برخی مدارس فضا موجود است و نیاز به تغییر کاربری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار