هادی فیض منش ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهارکرد: بیست و یکمین دوره جشنواره موسیقی فجر استان با عنوان شب‌های موسیقی هگمتانه به میزبانی شهر همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ 18 February 2019
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به حضور ۱۷ گروه موسیقی در بیست و یکمین جشنواره موسیقی فجراستان گفت: جشنواره موسیقی فجر استان از یکم اسفندماه در همدان برگزار می‌شود. 

به گزارش ایسنا، فیض منش با اشاره به اینکه موسیقی فجر دارای تاریخچه دیرینه است، تصریح کرد: این جشنواره پدیده فاخری درسطح کشور بوده که ماخوشبختانه در استان نیز شاهد برگزاری بیست و یکیمن دوره از آن هستیم و انجمن موسیقی همدان برنامه بسیار خوبی در این حوزه تدارک دیده است.

وی با تاکیدبر اینکه این جشنواره یکم اسفندماه از ساعت ۱۶ در مجتمع بوعلی سینا همدان افتتاح شده و تا ۷ اسفندماه ادامه دارد، گفت: ۲۷ گروه موسیقی از استان همدان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۴ گروه حد نصاب امتیار داوران را کسب کرده که به همراه ۳ گروه از تهران در این جشنواره حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه موسیقی با فطرت آدمیان خو گرفته است، ادامه داد: اگر نگاهی به پیام بزرگان در این حوزه بیندازیم می‌بینیم که برخی آن را بخشی از علم می‌دانند و بوعلی سینا نیز آن را یک علم در ریاضی عنوان کرده که با روح و روان انسان‌ها سروکار دارد.

معاون فرهنگی هنری ارشاد استان با تاکید بر اینکه هنر موسیقی در پدیده‌های طبیعی نیز آمیخته شده است، یادآور شد: هیچ فردی مخالف موسیقی نیست و باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم، بر همین اساس اداره فرهنگ و ارشاد بر حسب تکالیف قانونی و اداری خود متولی برگزاری برنامه‌های موسیقی در استان است.

فیض منش خاطر نشان کرد: اتفاق بسیار خوبی که در این جشنواره رخ داده توجه به کودکان است به طوری که صبح‌ها ویژه برنامه‌هایی جهت آشنایی کودکان با مقوله موسیقی برای کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار