لرستان صدرنشین جدول بارش سال زراعی 97-98 در کشور
کد خبر: ۷۳۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸ 06 April 2019

محمدناصر هاشمی روز شنبه با حضور در مرکز سیمای لرستان به سوالات خبرنگار این شبکه در خصوص وضعیت بارش استان و پیش بینی سامانه بارشی پیش رو پاسخ داد.

هاشمی گفت: میانگین بارندگی پهنه‌ای استان در سال زراعی جاری از اول مهر 97 تا 9 فروردین سال جاری 778 میلیمتر به ثبت رسیده و تا کنون لرستان پربارش‌ترین استان کشور می‌باشد.این میزان بارش نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل  229 درصد افزایش و نسبت به بلندمدت 88 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در بازه زمانی یاد شده میانگین بارش خرم آباد (مرکز استان) 980 میلیمتر به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل (به میزان 285 میلیمتر) 243 درصد افزایش و نسبت به بلندمدت 96 درصد افزایش را نشان می‌دهد و در بین شهرستان‌ها بیشترین مقدار بارش مربوط به شهرستان خرم آباد می‌باشد.

هاشمی در خصوص سیل اخیر در لرستان گفت هواشناسی با صدور اطلاعیه و اخطاریه‌های بموقع و اطلاع‌رسانی به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و ستاد مدیریت بحران و آماده باش و اجرای پدافند غیر عامل مقابله با سیل نقش کلیدی در کاهش خسارات جانی و مالی در تمام شهرهای استان ایفا نمود.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان در پایان با بیان اطلاع‌رسانی سامانه بارشی پیش رو گفت در این زمینه هم اطلاعیه و اخطاریه صادر و از طریق تمام رسانه های ملی و محلی و بسترهای مختلف به مسئولین و مردم اطلاعرسانی لازم را صورت داده ایم و با توجه به پوشش برف در ارتفاعات لرستان و سیراب بودن اراضی این استان بدلیل بارش‌های قبلی طغیان رودخانه‌های و احتمال سیل در رودخانه های دورود . کشکان. سزار و مناطق شمالی استان وجود دارد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار