فرماندار کوهدشت گفت: مهمترین مشکل ما مربوط به ۱۰ روستای رودبار است که در مسیر معدن و مخزن سیمره قرار دارند و در معرض آبگرفتگی کامل هستند.
کد خبر: ۷۳۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ 06 April 2019
خطر سیل «رودبار» کوهدشت را تهدید می‌کند/  قطعی آب شرب 10 روستا

محمدرضا آزاد بخت در گفتوگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با بیان اینکه ۶۸ روستای شهرستان کوهدشت فاقد راه ارتباطی است، عنوان کرد: مهمترین مشکل ما مربوط به ۱۰ روستای رودبار است که در مسیر معدن و مخزن سیمره قرار دارند و در معرض آبگرفتگی کامل هستند.

وی با بیان اینکه تردد ده روستای رودبار تنها از طریق قایق امکان‌پذیر است، افزود: علاوه بر اندک بودن تعداد قایق‌ها مشکل دیگر این است که صاحبان قایق‌ها هزینه زیادی را برای جابجایی دریافت می کنند.

فرماندار کوهدشت گفت: مشکل و چالش اصلی این ده روستا این است که با یک سیل کوچک همه روستاها زیر آب می‌روند اما ساکنان حاضر به جابه‌جایی نیستند.

آزاد بخت ادامه داد: متاسفانه با وجود رایزنی‌های انجام شده اما مردم تمایلی به جابجایی ندارند،چرا که معتقدند در صورت ترک کردن روستا مسؤولان سد پولی بابت تملک به آنها پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز 21 روستا فاقد آب آشامیدنی و ۶ روستا برق ندارند.

فرماندار کوهدشت در خصوص برآورد خسارت‌های ناشی از سیلاب افزود: با توجه به اینکه برخی دستگاه‌ها تاکنون آماری ارائه نداده‌اند فردا ظهر میزان خسارت‌ها مشخص می‌شود.

آزادبخت بیشترین میزان خسارات را در حوزه راه عنوان کرد و گفت: ۵۴ کیلومتر راه روستایی و ۳۳ دهنه پل تخریب شده که از این تعداد ۱۵ پل تعمیر و ۱۸ پل نیاز به بازسازی دارند.

وی افزود: واحدهای مسکونی نیز در سیلاب متحمل خسارات سنگینی شدند.

انتهای پیام/م

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار