همه پل های شهر ریخته، بخشی از شهر نیست . باور کنید که نیست .سیل ابتدای شهر را برده. به کجا، معلوم نیست . شهر دو قسمت است. قسمت بلندی از سیل جان سالم به در برده ،ولی قسمت پایین در آب فرو می رود
کد خبر: ۷۳۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۵ 06 April 2019

ویشکا آسایش ،بازیگر سینما و تلویزیون ، با قرار دادن این عکس در اینستاگرام خود و اعلام چند شماره حساب ، هموطنانمان را به کمک به زلزله‌زدگان دعوت نموده است . یکدل می‌شویم تا رهایی از رنج مردم سرزمینم ایران . موسسه خیریه نیکان ماموت و موسسه خیریه بچه های سیب سرخ .

همراه شدیم یک بار دیگر برای رسیدن به شادی و آرامش ، حداعلای تلاش خود را خواهیم کرد تا رهایی هموطنانمان از رنج سیل و خشم طبیعت . شماره حساب متمرکز جهت کمک مالی و یاری سیل زدگان به نام موسسه خیریه نیکان ماموت در اختیار مهر شما می باشد.

یکتا ناصر که این روزها فیلم رحمان ۱۴۰۰ را بر روی پرده سینماها دارد ،با انتشار این عکس در صفحه اینستاگرام خود نوشت :

ببخشید سال نو را تبریک نگفتم . درد و مصیبت هم وطنانم آن چنان دل همگیمان را لرزاند که نتوانستم . خشمم از بی درایتی مسئولین چنان زیاد است که اختیار کلامم را ندارم و به دلیل رشته تحصیلی دانشگاهی هنوز اطلاعات مختصری در مورد محیط زیست و ویرانی آن طی سالیان اخیر دارم و برداشتم این است با وجود چنین مدیرانی ، ما اصلا نیازی به دشمن خارجی نداریم .این دوستان خودشان زحمت دشمن را می کشند.

متین ستوده که با بازی در سریال لیسانسه ها به شهرت رسید، با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشته است :

خوشحالم ، هیچ نگران مردم سرزمینم نیستم .امشب هیچ کسی در آق قلا در گورستان نخوابید. روستایی در لرستان زیر آب نرفته ،کرمانشاه سیل و زلزله را با هم نداشته ،شیراز با عشق و جانانه به بهار رسیده ، خوزستان در آرامش .با خیال راحت به عیش نوروز پرداختم .هر لحظه منتظر خبر خوش جدیدی بودم و به تماشا نشستیم این روزهای روشنی که گذشت ،قلبم گرم و امیدواره. مطمئنم این روزها که باران همیشه رحمت ،همه رودهای این زمین تشنه را سیراب کرده تابستان پربرکتی توی راه داریم. صدای باران اذیتم نمیکنه، آرامم ،دقیقا مثل همین عکس. مثل حال و هوای مردمم . حوصله دارم برای خندیدن و به فردا با نهایت قلبم برای همه یکسان با عدالت و برابر امید دارم .بماند اینجا به یادگار، برای شما تا یادتان باشد تا تلخ ترین دروغ سیزدهم فروردین را من به شما گفتم.

رسول صدرعاملی ،کارگردان مطرح سینمای ایران ، با پست کردن عکس دردناکی از سیل پلدختر در صفحه مجازی خود آورده است :

روایت جواد موگویی مستندساز از وضعیت پلدختر

 همه پل های شهر ریخته، بخشی از شهر نیست . باور کنید که نیست .سیل ابتدای شهر را برده.  به کجا، معلوم نیست . شهر دو قسمت است. قسمت بلندی از سیل جان سالم به در برده ،ولی قسمت پایین در آب فرو می رود .سرریز سدهای خرم آباد و درود همگی به پلدختر میریزد، با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت .الان ۴ هزار خانه در گل هستند ،تا نیم متری سقف .آب و گاز قطع شده ، فقط بخش سالم شهر برق دارد. معمولان هنوز فقط راه هوایی دارد .کسی از روستاها خبری ندارد .هیچکس نمی‌داند آنجا کسی زنده است یا نه .اینجا آب نیست ،غذا نیست ،بخدا نیست ،به خدا نیست ،بوالله نیست .هیچی نیست .از صبح یک نصفه نان خوردم .اغراق نیست. شهر تلفن ندارد ،آنتن نیست .فرماندار در شهر نیست. سه روزه که کسی او را ندیده .تا الان جلسه شورای تامین شهر برگزار نشده.  فارس ،مشرق ،تسنیم، شرق ،غرب ،کجایند ؟ چرا کسی اینجا نیست ؟بحران واژه کوچکیست برای پلدختر.  چرا مردم کمک نمی فرستند؟  تمام کنید این همه توییت زدن را.

ارشا اقدسی بدلکار سینما و تلویزیون با قرار دادن ویدیویی از جدیدترین حرکات نمایشی خود در اینستاگرامش ،اینگونه توضیح داده است :

بله من عاشق شغلم هستم .هر روز ،یک روز جدید و یک تجربه جدیده و به این خاطره که ارزش زندگی را بیشتر می‌فهمم و در قید بند چیزایی که بعد از مردن من هم ادامه داره نیستم . مهم محبت هاست و لذت بردن از لحظه ها.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار