نطق نماینده شهرستان سیل زده پلدختر در مجلس شورای اسلامی با تنش هایی همراه بود.
کد خبر: ۷۳۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 07 April 2019

حمیدرضا کاظمی نماینده شهر سیل زده پلدختر در مجلس شورای اسلامی امروز در صحن علنی طی نطقی به انتقاد از دستگاه های اجرایی در زمینه کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده شد.

وی قرار بود 4 دقیقه سخنرانی کند که به دلیل طولانی شدن صحبت، علی مطهری نایب رییس مجلس که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی را بر عهده دارد،‌ مانع از سخنان وی شد.

لحظاتی بعد صدای میکروفن نیز قطع شد که این اقدام با اعتراض نمایندگان رو به رو شد و بسیاری از نمایندگان مجلس از مطهری خواستند تا اجازه سخن گفتن به این نماینده بدهد.

کاظمی اظهار داشت: مردم پلدختر ، معلولان و روستاهای اطراف در کوه ها سرگردان هستند. بسیاری حتی چادر و پتو ندارند. 30 هزار نفر از مردم حتی کفش ندارند، بعد امروز مجلس به تبصره ها و ماده های بی اهمیت ثبت احوال رسیدگی می کند! چرا به داد مردم نمی رسید؟ مردم از مجلس انتظار دارند. ما انتظار داشتیم که رییس جمهور به پلدختر می آمد، اما هیچ کس به داد مردم نمی رسد.

نماینده شهر سیل زده پلدختر تصریح کرد: وقتی مردم تا سینه در گل و لای قرار دارند و حتی آب برای خوردن ندارند و تمام خدمات آب و برق و تلفن و گاز قطع است و مردم در کوه ها سرگردان هستند، چرا مجلس هیچ جلسه ای در این ارتباط برگزار نمی کند. بعد من که می خواهم حرف بزنم، می گویید 4 دقیقه بیشتر وقت حرف زدن نداری! با 4 دقیقه چگونه مشکلات مردم را بیان کنم؟

در واکنش به این اظهارات، علی مطهری اجازه داد تا حمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر بیش از زمان مقرر قانونی سخنان بگوید.

نایب رییس مجلس سپس اعلام کرد: امروز قرار بود وزرای کشور، راه، نیرو و جهادکشاورزی برای ارائه گزارش درباره سیل اخیر به مجلس بیایند. اما به دلیل شرایط اضطراری استان خوزستان، رییس جمهور شب گذشته به این 4 وزیر دستور داد تا به استان خوزستان بروند. به همین دلیل جلسه امروز مجلس برای بررسی سیل اخیر به تاخیر افتاده است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
امثال مطهری مملکت را به آب داده اند بگو آخر تو رو چه به نمایندگی ملت
ناشناس
|
Norway
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
از مجلس اشرافی وابسته به _____ انتظار بیشتر از این نباید داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار