کد خبر: ۷۳۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 07 April 2019

200 روستای لرستان فقط راه هوایی دارند/ راه دسترسی به تمام روستاهای لرستان تا پایان هفته بازگشایی می‌شود/ نیروهای امدادرسان معاف از پرداخت عوارض هستند

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر با 200 روستا تنها ارتباط هوایی وجود دارد و راه ارتباطی زمینی با این روستاها فعلا قطع است، گفت: تا پابان هفته راه ارتباطی با تمام روستاهای استان لرستان ایجاد و بازگشایی می‌شود.

عبدالهاشم حسن‌نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان لرستان پس از وقوع سیل اظهار داشت: در جریان سیل اخیر خسارت‌های قابل توجهی به زیرساخت بخش‌های مختلف استان لرستان وارد آمده‌ است و بسیاری از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان تخریب شدند.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی 816 روستا پس از وقوع سیل مسدود شد، گفت: برای انجام عملیات ترمیم جاده‌ها و بازگشایی راه‌ها از همان روز اول طی یک فراخوان عمومی تمام ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین 19 استان را به تعداد 420 دستگاه به 11 شهرستان لرستان منتقل کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طبق آخرین آمار گزارش‌ها، از 816 روستایی که راه ارتباطی نداشتند تا کنون راه ارتباطی 573 روستا بازگشایی شده‌است.

حسن‌نیا با بیان اینکه راه 243 روستا در قالب 20 محور هنوز بازگشایی نشده‌است، ادامه داد: راه دسترسی موقت برای برخی از این روستاها ایجاد کرده‌ایم. تنها روز گذشته توانستیم راه 46 روستا را بازگشایی کنیم.

وی گفت: در عرض برخی از راه‌های روستایی رودخانه در جریان است و آب جاری شده که امکان تردد از آن وجود ندارد و نمی‌ توان نسبت به بازگشایی این مسیر اقدام کرد.

رییس سازمان راهداری و احمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در حال حاضر با 200 روستا تنها ارتباط هوایی وجود دارد و راه ارتباطی زمینی با این روستاها فعلا قطع است، گفت: با همکاری مهندسان سپاه و ارتش نصب پل های فلزی برای برقراری راه ارتباطی با این روستاها از فردا آغاز خواهد شد.

حسن‌نیا با بیان اینکه برای برقراری ارتباط با این روستاها باید نسبت به نصب 28 پل فلزی اقدام کنیم،‌ اظهار داشت: تا پایان هفته، راه ارتباطی با تمام روستاهای استان لرستان ایجاد و بازگشایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اخذ عوارضی از آزادراه پل‌زال-خرم‌آباد در این شرایط گفت: طبق قانون اخذ عوارضی در راستای بازگشت سرمایه بخش خصوصی است و دولت در این زمینه در جایگاه کارفرما فعال است. از آنجایی که سرمایه گذار بخش خصوصی در این آزادراه سرمایه‌گذاری کرده است در صورت عدم اخذ عوارضی بازگشت سرمایه اش طولانی‌تر خواهد شد و نمی تواند عملیات نگهداری از این مسیر را انجام دهد.

وی تاکید کرد: البته در قانون بهره برداری از آزادراه‌ها، نیروهای امدادرسان از جمله راهداری، هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، پلیس و ... معاف از پرداخت عوارضی هستند و در این مدت هم عوارضی از نیروهای امدادرسان اخذ نشده‌ است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار