رئیس کمیته امداد گفت: تسهیلات اشتغال پرداخت شده به افرادی که از سیل دچار آسیب شده‌اند بدون تشریفات اداری استمهال شده و برای ایجاد شغل جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 08 April 2019
کمک 43 میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان/ پرداخت وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌‌‌‌آباد، پرویز فتاح که به منظور بازدید از سیل زدگان به لرستان سفر کرده بود در دیدار با استاندار از  حمایت‌های این نهاد در جبران خسارت آسیب دیدگان سیل خبر داد و گفت: امروز همه کشور برای کمک به سیل زدگان بسیج شده است.

وی با اشاره به خدمات مناسب این نهاد به مددجویان آسیب دیده از سیل لرستان، گفت: برابر ارزیابی انجام شده تا کنون ۲۰ هزار خانوار از مددجویان تحت حمایت این نهاد دچار خسارت شده‌اند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به خسارت های وارده به مسکن،لوازم خانگی اشاره کرد و گفت: تامین لوازم منزل مددجویان  توسط این نهاد انجام می‌شود.

وی به آسیب‌های وارده به فضای کسب‌وکار و اشتغال نیز اشاره و عنوان کرد: تسهیلات اشتغال پرداخت شده توسط این نهاد به افرادی که دچار آسیب شده‌اند بدون تشریفات اداری استمهال شده و برای ایجاد شغل جدید از ۲۰ تا ۵۰ میلیون وام توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود.

فتاح به تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی در مرحله اول به سیل زدگان اشاره کرد و افزود: این تسهیلات بصورت قرض الحسنه و با قید فوریت و ضمانت آسان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی به ارسال کمک‌های جمع آوری شده توسط کمیته امداد سراسر کشور برای سیل زدگان اشاره و اظهار کرد: تا کنون ۳۰ کامیون مواد خوراکی، البسه، پتو، چادر و اقلام امدادی بین سیل زدگان استان توزیع شده و علاوه بر آن ۱۰ هزار پتو ،۲هزار تخته فرش،۱۷ هزار متر موکت و ۲هزار لوازم خانگی برای مددجویان سیل زده استان تامین شده است.

رئیس کمیته امداد به نقش کمک‌های مردمی در جبران خسارت‌های سیل زدگان اشاره کرد و افزود: مردم ایران تا کنون۴۳۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند که از این مبلغ  ۲۳۰ میلیارد ریال بصورت کالا و ۲۰۰ میلیارد بصورت نقدی اهدا شده و در حال توزیع بین آسیب دیدگان است.

انتهای پیام/ر

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار