بجنورد - معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اعلام کرد: شکستگی خط انتقال آب شیرین دره به بجنورد به علت رانش زمین، آب این سد را از مدار مصرف مرکز استان خارج کرده است.
کد خبر: ۷۳۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 27 April 2019

رضا عطایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حادثه رانش زمین و شکستگی لوله خط انتقال آب، دیروز در مسیر بجنورد- آشخانه رخ داد که برای جلوگیری از هدرروی، آب قطع شد.
وی افزود: دیروز بلافاصله بیل مکانیکی و سایر تجهیزات برای انجام عملیات خاکبرداری و تعمیر خط لوله در محل حاضر شد. 
وی خاطرنشان کرد: لوله خط انتقال در چند متری عمق زمین کار گذاشته شده و برای رسیدن به لوله، عملیات خاکبرداری در حجم زیادی باید انجام شود.
عطایی با بیان اینکه حادثه رانش زمین در بستر خط انتقال پس از تصفیه خانه و در 15 کیلومتری شهر بجنورد واقع است، گفت: بارندگی ها خاک را مستعد رانش کرده و متاسفانه رهاسازی نخاله های ساختمانی در روی مسیر خط انتقال آب، به علت افزایش بار خاک، رانش را تشدید کرده است.
وی گفت: قطع شدن آب سد شیرین دره در 24 ساعت گذشته تا کنون مشکلی در تامین آب شهروندان بجنورد ایجاد نکرده است و مخازن ذخیره سازی تا کنون پاسخگوی نیاز شهر بوده است.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: امید است با انجام تعمیرات تا صبح یکشنبه، آب سد شیرین دره وارد مدار بجنورد شود که در این صورت مشکلی در کاهش فشار و یا کمبود آب، احساس نخواهد شد. 
میزان مصرف آب شهر بجنورد روزانه 700 مترمکعب است که 400 مترمکعب آن از سد شیرین دره، واقع در شهرستان مانه وسملقان تامین می شود. 
به گزارش ایرنا، پیش از این ورود سیلاب به مخزن این سد، سبب کاهش شدید کیفیت آب بجنورد شده بود که این مشکل با تدبیر برداشت آب از تاج سد، برطرف شد. 
شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد. 
انتهای پیام /* 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار