کد خبر: ۷۳۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 28 April 2019
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از وجود بیش از 200 هزار هکتار گندم و جو دیم در استان خبر داد.
 
 دکتر عبدالرضا بازدار در جلسه هماهنگی برداشت غلات استان، اظهار کرد: این نشست هرساله به‌تناسب فصل برداشت در استان‎ها برگزار شده و در این رابطه هماهنگی‎های لازم بین دستگاه‎های مختلف به وجود می‎آید.
 
وی با بیان اینکه در لرستان ظرفیت قابل‌توجهی از کشت غلات داریم، اضافه کرد: هم‌اکنون در آستانه فصل برداشت هستیم و با توجه به بارش‎های مطلوبی که داشتیم وضعیت رویشی مناسبی خواهیم داشت.
 
بازدار با اشاره به اینکه بیش از 200 هزار هکتار گندم و جو دیم در استان داریم، افزود: با توجه به وضعیت بارندگی و دمایی مطلوبی که در استان داریم پیش‌بینی می‎شود وضعیت ایده‎آلی از تولید را داشته باشیم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید بر اینکه ستاد هماهنگی برداشت در شهرستان‎های مختلف استان باید هر چه سریع‎تر برگزار شود، ادامه داد: امسال سیل خساراتی به دنبال داشت و بخشی از زیرساخت‎ها دچار آسیب شدند اما به خاطر بارندگی‎های مطلوب استان امیدواریم حجم مناسبی از تولید را داشته باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: این محصولات حجم بالایی از درآمد و اقتصاد را به همراه دارند و بیش از 1000 تا 1100 میلیارد تومان توسط تنها سه محصول گندم، جو و کلزا وارد استان خواهد شد.
 

بازدار گفت: این میزان درآمد در بازه زمانی سه‌ماهه می‎تواند کمک زیادی به استان کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار