کاش به جای پوپولیستی خواندن اقدامات شهرداری کنار مردم بودید - شما برای سیل‌زدگان چه کار کردید؟
کد خبر: ۷۴۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 12 May 2019

شهرداری پلدختر نسبت به اظهارات نماینده پلدختر در مجلس واکنش نشان داد.

کاش به جای پوپولیستی خواندن اقدامات شهرداری کنار مردم بودید/ شما برای سیل‌زدگان چه کار کردید؟

به دنبال انتقادات سید حمید کاظمی نماینده پلدختر مبنی بر کم کاری و پوپولیستی خواندن اقدامات نیروهای شهرداری این شهرستان در سیل اخیر، روابط عمومی شهرداری پلدختر توضیحاتی را ارائه کرد.

در این جوابیه آمده است: وقوع سیل در پلدختر باعث ایجاد خسارت‌های فراوان به شهر و شهروندان شد و دستگاه‌های مختلف در کنار نیروهای مردمی، جهادی، سپاهی و ارتشی و... پاکسازی شهر را آغاز و پس از چندین روز بخش عمده کار را برعهده گرفتند و اینک نیز شستشوی شهر و پاکسازی جداول و کانال‌های آب سطحی توسط شهرداری و نیروهای مردمی با کمک معدود دستگاه‌های شهرداری در حال انجام است اما در زمانی که همدلی و همراهی مردم و شهرداری درپاکسازی آخرین بقایای سیلاب در حال انجام است، آقای کاظمی با استفاده از تریبون وحدت بخش نماز جمعه به شهرداری و نیروهای زحمتکش آن اتهام کم کاری وارد و همکاری مردم را حرکتی پوپولیستی توسط عده‌ای بیل به دست قلمداد می‌کند.

شایسته است جناب آقای کاظمی به جای متهم کردن شهرداری و شورای شهر به فکر مدیریت آب در استان و گرفتن اعتبار برای بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده حوزه انتخابیه خود باشد. آقای نماینده انتظار داشتیم پس از فراخوان شهرداری و شورای شهر و رسانه‌ها و استقبال پرشور جوانان جنابعالی نیز در کنار موکلین خود قرار گرفته و باعث دلگرمی آنها می‌شدید ولی شما از دیدن مردم و جوانان در کنار شهردار و شورا برآشفته شده و این وفاق و همدلی را حرکتی پوپولیستی برشمردید! پیشنهاد می‌کنیم از طریق وزارت نیرو به فکر احداث سد در سرشاخه‌های کشکان باشید تا به یکباره ۶۰۰۰ متر مکعب آب وارد مرکز حوزه انتخابیه  شما نشود که هیچ چیز جلودارش نباشد و زندگی مردم طعمه سیل شود اگر بر روی رودخانه‌های چولهول و مادیان رود دو سد مخزنی بود بیش از ۳۰ درصد این سیل  ذخیره می‌شد و بجای ویرانی شهر  مزارع موکلین جنابعالی را در فصل تابستان آبیاری می‌کرد.

شهرداری و شورای شهر با همه وسع و توان خود از دیواره‌های ساحلی معیوب شهر پلدختر جانانه حفاظت کردند و با چنگ و دندان و تلاش شبانه و بستن سوراخ‌ها و ترمیم شکستگی‌ها طغیان رودخانه را  به روز انداختند تا همشهریان فرصت فرار از سیلاب مخرب را داشته باشند و تنها نهادی بودند که تا پای جان مقاومت کرده و در کنار مردم ماندند آن زمانی که برخی تحمل ماندن در منطقه را نداشتند! مجموعه مدیریت شهری پس از سیل در کنار سایر هموطنان و دستگاه‌های امدادی و خدماتی به تلاش برای پاکسازی شهر ادامه داده و بدون هیچ محدودیت و محافظی در بین شهروندان مشغول به انجام وظایف خود بودند و بعد از ترک شهر توسط نیروهای امدادی و خدماتی تنها با پشتیبانی استاندار و مجموعه استانداری و با استفاده از امکانات محدود استان در چند مرحله اقدام به شستشوی شهر کرده اند.

شهرداری پلدختر

بدیهی است حجم خسارات به حدی بوده که ماه‌ها طول می‌کشد تا گرد و خاک و لجن طغیان کشکان از چهره پلدختر رخت بربندد چرا که مردم گروهی در حال تخلیه نخاله از خانه‌های‌شان هستند و عده‌ای دیگر در حال تعمیر و بازسازی منازل خویش و هنوز مشغول لجن برداری از استادیوم، پارک‌ها، زمین خلوت‌ها و پیاده‌رو هستیم و طبیعی است عملیات عمرانی همواره گرد و خاک به دنبال دارد.

علیهذا مجموعه مدیریت شهری پا را از استان فراتر گذاشته و راساً با مسئولان کشوری و مدیران سایر استان‌ها رایزنی کرده به نحوی که از برخی استان‌ها و شهرهای دور دست کشور کمک‌هایی برای بازسازی شهر اخذ کرده است.

آقای نماینده کاش به جای پوپولیستی خواندن بیل زدن شهردار و اعضای شورای شهر وقتی نمایندگان تهران، بروجرد و سایر شهرها در پلدختر و در بین مردم و اتفاقاً در کنار شهردار و شورای شهر در خیابان‌های پلدختر اوضاع شهر و مردم سیل زده را مشاهده و بررسی می‌کردند و جویای جنابعالی شدند در کنارشان بودی تا جایی که صدای یکی از نمایندگان استان بلند شد و گفت کسانی که خود در بین مردم نیستند دیگرانی که در گل و لای پلدختر بیل می‌زنند را متهم به حرکات پوپولیستی می‌کنند. چقدر جمله معناداری بود!

ای کاش زمانی که منتخبین مردم و شورای شهر تهران آمدند و از امکانات پایتخت برای پاکسازی پلدختر نیرو گسیل کردند و دست شهردار و شورای شهر را گرفتند به خود می‌آمدی و شما نیز احوالی از شهردار و شورای شهر می‌پرسیدید و از نیازهای موکلین خود در سطح شهر جویا می‌شدید؟ مگر غیر از این است که جنابعالی عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی هستید.

جناب آقای کاظمی سرپوشیده عرض می‌کنیم هرگاه فرصتی فراهم شده مشکلات شهروندان و زیرساخت‌های شهری پلدختر را به عرض‌تان رسانده‌ایم. انتظار داریم به مردم اعلام کنید در دو سال گذشته چه گامی برای تقویت شهرداری و زیرساخت‌های شهری برداشته‌اید؟ کدام ماشین‌آلات سنگین عمرانی یا خدماتی را برای شهرداری گرفته‌اید؟ چند تن قیر برای آسفالت معابر و چقدر اعتبار برای توسعه شهری در مرکز حوزه انتخابیه خود اخذ کرده‌اید؟

برای احداث کانال مسکن مهر، دیواره ساحلی، حفره‌های خیابان ولی عصر و سایر مشکلات شهری چه گامی برداشته‌اید؟ هنوز فرصت باقی است و چنانچه مصلحت بدانید و تشریف بیاورید در محل شهرداری تخریب‌شده باز هم نیازهای شهر و شهرداری را به سمع مبارک‌تان خواهیم رساند لیکن چنانچه انتظار دارید در مراسم فاتحه خوانی و در کنارتان مشکلات را به عرض برسانیم هرگز این کار را نخواهیم کرد.

تاکنون استاندار و مدیران ستادی و معاونین استاندار در چندین مرحله امکانات استان را جهت پاکسازی گسیل کردند و موثر واقع شده لیکن امکانات استان محروم لرستان کافی نیست.

فرموده‌اید با وزیر و مسئولان تراز اول کشور صحبت کرده‌اید؛ ضمن تشکر از پیگیری شما مدیریت شهری و شهروندان پلدختر جهت پاکسازی شهر نیازمند منابع مالی، اهدا، تهیه و یا حداقل تامین موقت سه ماهه امکانات و تجهیزاتی مانند باب کت، تانکر آب، ماشین آتش نشانی، ماشین حمل زباله، کمپرسی، واترجت و منابع مالی برای تسریع در عملیات پاکسازی و برون رفت از مشکلات فعلی هستند که امیدواریم با پیگیری‌های مجدانه جنابعالی محقق شده و در آینده نزدیک نتیجه تحقق آن را به همشهریان عزیز اعلام کنیم.

بدون شک تامین این منابع و تجهیزات برای جنابعالی که حضور همه هموطنان عزیز و دستگاه‌های امدادی و خدماتی را ناشی از فریاد رسا و زبان گویای خود عنوان کرده‌اید کار دشواری نخواهد بود.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار