کد خبر: ۷۴۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 12 May 2019

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از عدم خسارت به سازه قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد بر اثر بارش‌های شدید فروردین امسال خبر داد.

سید امین قاسمی با بیان اینکه بر اثر بارش‌های فروردین‌ماه امسال و وقوع سیل در استان خسارات زیادی به بخش‌های مختلف استان وارد شد، افزود: با توجه به حجم بالای بارندگی بخشی از تپه قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد هم دچار رانش شد اما خوشبختانه هیچ خسارتی به سازه این بنای ارزشمند تاریخی وارد نشده است.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از بارش‌ها، اقدامات تأمینی و اضطراری در کنار قلعه فلک الافلاک ازجمله سبک‌سازی، ایجاد مهاربند در ضلع غربی، خارج کردن واریزها از پشت دیوار حفاظتی و همچنین کشیدن کاور بر روی تپه را در دستور کار قرار دادیم تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: پس از وقوع سیل در استان دکتر طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان هم در سفر به لرستان و بازدید از قلعه فلک الافلاک از نزدیک در جریان آسیب‌ها و روند پیشگیری و مرمت قلعه فلک الافلاک قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان بیان کرد: با دستور دکتر طالبان یک تیم مشاور فنی برای مطالعه و بررسی وضعیت موجود در راستای طرح استحکام‌بخشی قلعه تشکیل و بلافاصله پس از بازدید کار مطالعاتی آن انجام شد.

قاسمی از خسارت 79 میلیارد تومانی به ابنیه و تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: متأسفانه بر اثر این سیل بخشی از ابنیه تاریخی استان از جمله پل‌ها و تأسیسات گردشگری مورد آسیب جدی قرار گرفت که تلاش برای بازسازی و مرمت آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار